این روزها به دنبال افزایش قیمت بنزین و سهمیه‌ای شدن آن شاهد برخی حواشی در پمپ بنزین‌ها هستیم. یکی از اینها حضور افرادی در پمپ بنزین‌ها برای گدایی کردن هزینه بنزین است.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طی روزهای گذشته عده‌ای به افرادی که قصد بنزین زدن در پمپ بنزین‌های بین جاده ای را دارند، مراجعه می‌کنند و با گفتن این که «ماشینم بنزین ندارد» و «پول بنزین زدن را ندارم» از  شهروندان درخواست کمک می‌کنند. اگر فردی بخواهد به این افراد کمک کند و برایشان بنزین بخرد، آنها می‌گویند هزینه بنزین را می‌خواهند، نه خود بنزین را!

در روزهای گذشته شهروندان زیادی با این معضل روبرو شده‌اند و آن را در صفحات مجازی خود منتشر کرده‌اند که بازخوردهای متفاوتی را به دنبال داشته است. اگر این افراد را که در نزدیکی جایگاه‌های سوخت منتظر ایستاده اند، مدت کوتاهی در نظر بگیرید، متوجه می‌شوید که آنان از تمام خودروها درخواست کمک می‌کنند و به آن‌ها شماره کارت می‌دهند تا مبلغ بنزین را برای آنان واریز کنند.

«شاهین ناجی» کارشناس جامعه‌شناسی در این زمینه به همشهری آنلاین می‌گوید: کاملا طبیعی و مبرهن است کسی که از خودروهای حاضر در پمپ بنزین هزینه بنزین را می‌طلبد و نه خود بنزین را، کلاهبردار و سودجوست.

ناجی می‌گوید: کسی که از مردم بنزین هم گدایی می‌کند، یک فرصت‌طلب و به اصطلاح شارلاتان است و قطعا قصد دارد بنزین‌های جمع‌آوری‌شده را بیرون از پمپ بنزین و با قیمت آزاد بفروشد.

این کارشناس تاکید می‌کند: نیروی انتظامی باید با این افراد برخورد قاطع کند. در این میان جایگاه‌داران باید حواسشان به این افراد باشد و اصلا اجازه ندهد که به سراغ خودروها بروند و بنزین یا پول بنزین خود را از آنها بخواهند.

ناجی می‌گوید: ما به اندازه کافی در کشور متکدی در همه حوزه‌ها داریم. متکدیانی که باندی و گروهی کار می‌کنند و به سلامت جامعه و روند توسعه فرهنگی و اقتصادی آن لطمه می‌زنند. بنابراین مسئولان باید مراقب این افراد و گروه‌ها باشند و اجازه ندهند که به راحتی قدرت پیدا کنند.

کد خبر 470237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابی IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
    5 2
    بس کنید تورو خدا ....انقد قبولش سخته یارو نداره بنزین بزنه ..حتما باید یه تهمت بهش بزنید ک بگید همچی خوبه ....
  • سعید IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
    3 2
    اینها سازمان دهي شده است باور کنید قصد و غرض دارندمی خواهنددولت راخراب کنند پیاز هم گرون شده