یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان از ثبت رکوردی جدید در فهرست پراکنش حیات وحش استان خبر داد.

تلیله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا. مهرداد فتحی با اعلام این خبر گفت: دو تلیله  بلوطی با نام علمی Calidris ferruginea  توسط سهراب خوانساری، محیط بان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ازنا و همیاران محیط زیست برای نخستین بار در لرستان مشاهده و ثبت شده است.

وی افزود: این پرندگان در تالاب خروسان ازنا که به تازگی و به استناد بند «و» ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست به مناطق صید و شکار ممنوع اضافه شده مشاهده شدند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: تلیله بلوطی پرنده‌ای است آبچر از خانواده آبچلیک، با بدنی کوچک، قوز کرده و دوکی شکل و گردنی نسبتا کوتاه که بواسطه رنگ بلوطی بدن و منقار بلند خمیده‌اش قابل تشخیص است.

وی تصریح کرد: اندازه بدن این پرنده ۱۹ سانتیمتر بوده و در ساحل دریاها، خورها، سواحل گلی و همچنین آبهای داخل خشکی به سر می‌برد واز سخت پوستان کوچک و نرم تنان و حشرات تغذیه می‌کند و معمولا جفت جفت و یا در مجموعات چندتایی دیده می‌شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: تلیله بلوطی سومین پرنده‌ای است که امسال برای اولین بار در استان مشاهده شده که با ثبت این گونه تعداد پرندگان لرستان  به ۲۳۹ گونه رسیده است.

کد خبر 470218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha