یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
۰ نفر

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: با اخذ مصوبه از شورای عالی فنی و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی احداث مترو شاهین‌شهر از انتهای خط شماره یک مترو اصفهان آغاز می‌شود.

مترو قم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الله غلامی با اشاره به اخذ مصوبه‌ای از شورای عالی فنی و حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث مترو شاهین شهر از انتهای خط شماره یک مترو اصفهان  اظهار داشت: مسیر مورد نظر جهت عبور مترو شاهین شهر  آزادسازی شده است و شهرداری شاهین شهر بدون نیاز به آزادسازی می‌تواند زیرساخت‌های احداث مترو شاهین شهر - اصفهان را از میدان استقلال آغاز کند.

وی افزود: نقشه‌های فاز یک و دو احداث مترو  شاهین شهر-اصفهان  آماده شده است و تا یک ماه آینده برای تعیین سرمایه‌گذار آماده برگزاری مناقصه است تا عملیات زیرساخت آن با همکاری شهرداری شاهین شهر اجرایی شود.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری اصفهان با براورد زمانی هجده ماهه برای اتمام فاز اول مترو شاهین شهر -اصفهان تصریح کرد: در آینده نزدیک فاز اول این پروژه از محل اعتبارات شهرداری که شامل مرحله زیرسازی است اجرایی میشود و مراحل بعدی این پروژه هم شامل ریل گذاری و خرید واگن  با برگزاری مناقصه و جذب سرمایه گذار و از  تبصرههای تشویقی بودجه ۹۹ تامین خواهد شد.

وی با اعلام این که مقدمات کار برای احداث مترو اصفهان -نجف آباد هم فراهم شده است، گفت: مترو شاهین شهر اصفهان یکی از خطوط مهم ریلی استان اصفهان است؛ از آنجا که روزانه سفرهای پرشماری بین دو شهر اصفهان و شاهین شهر صورت می گیرد احداث این مترو میتواند سفر ایمن، ارزان و سریع برای ساکنان شاهین شهر را به همراه داشته باشد و از تصادفات جاده ای که منجر به فوت و جرح می شود جلوگیری شود.  

گفتنی است ایجاد خط مترو از شاهین شهر به اصفهان و پیوستن این خط به مترو اصفهان از جمله برنامه‌های مهم سیستم حمل و نقل استان اصفهان است که از سال ۱۳۹۳ تاکنون به علت مسائلی نظیر کمبود اعتبارات و مشکلات آزادسازی محقق نشده بود.

کد خبر 470213

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha