مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار هزار و ۶۷۲ میلیارد ریال در قالب کمک بلاعوض، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و تسهیلات برای جبران خسارت سیل و بازسازی بخش‌های مسکن، تاسیسات زیربنایی و کشاورزی بین دستگاه‌های اجرایی استان توزیع‌شده است.

بازسازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجتعلی شایانفر یک‌شنبه ۲۴ آذر افزود: از این مبلغ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال کمک بلاعوض به‌صورت هزینه‌ای برای جبران خسارت کشاورزان در سیل امسال اختصاص‌یافته که در جلسه اخیر ستاد مدیریت بحران استان، نحوه توزیع آن مشخص شد.

وی ادامه داد: به‌تازگی ۳۴۶ میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز برای بازسازی زیرساخت‌های کشاورزی و ورزشی خسارت‌دیده از سیل بین شهرستان‌های مختلف استان خراسان رضوی توزیع‌شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: این اعتبارات به احیا و مرمت قنوات، احداث و تکمیل کانال‌های آب‌رسانی، احداث، مرمت و بازسازی جاده بین مزارع عمومی، احداث و مرمت ایستگاه‌های پمپاژ آب، زه‌کشی اراضی کشاورزی، نگهداری و مرمت راه‌های عشایری و مرمت ورزشگاه کلات اختصاص یافت.

وی افزود: با توجه به افزایش بار مالی تمدید تسهیلات سررسید شده کشاورزان خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه، در جلسه ستاد مدیریت بحران استان مقرر شد حداکثر تسهیلات دریافتی قابل امهال از سقف یک میلیارد ریال به سه میلیارد ریال افزایش یابد.

بارندگی بهار امسال موجب وقوع سیل در برخی شهرستان‌های خراسان رضوی به‌ویژه کلات، سرخس و بردسکن شد و اداره کل مدیریت بحران خراسان رضوی خسارت ناشی از این سیل را بالغ‌بر ۱۳ هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

کد خبر 470195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha