عمر البشیر، رئیس‌جمهور معزول سودان پس از گناهکار شدن به خاطر دریافت هدایای غیرقانونی و در اختیار داشتن ارزهای خارجی به دو سال زندان محکوم شد.

Omar al-Bashir

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین عمر البشیر از هنگام وادار شدنش به کناره‌گیری از قدرت بوسیله نیروهای امنیتی پس از ماه‌ها تظاهرات بر ضد رژیم سرکوبگرش در زندانی در خرطوم، پایتخت سودان در بازداشت بوده است.

قاضی دادگاهی در پایتخت رای به مصادره میلیون‌ها یورو و پوند سودانی یافته‌شده در محل مسکونی بشیر هنگام سرنگونی‌اش رای داد، اما گفت بشیر ۷۵ ساله به خاطر سنش به یک مرکز بازپروری فرستاده خواهد شد، نه زندان.

کنشگران حامی دموکراسی در سودان بلافاصله از این حکم که به نظرشان بیش از حد ملایم است، انتقاد کردند و گفتند روز یکشنبه ۲۴ آذر تظاهراتی را در اعتراض به این حکم سازمان خواهند داد.

بشیر که در لباس سنتی سودانی با عبا و دستار سفید در داخل قفس فلزی مخصوص متهم به آرامی به قاضی که روز شنبه حکم او را می‌خواند، گوش داد.

چندین پرونده قضایی دیگر بر ضد رئیس‌جمهور پیشین سودان در جریان است. بشیر در ماه مه به تحریک و دخالت در کشتار معترضان متهم شد. او هفته پیش نیز به دادگاه فراخوانده شد تا درباره نقشش در کودتای نظامی سال ۱۹۸۹ که او را به قدرت رساند پاسخ دهد.

کد خبر 470155

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha