رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران معتقد است طراحی کانال‌ها و مسیل‌های شهر تهران با توجه به بازگشت سیل در یک دوره ۲۵ ساله صورت گرفته است.

مسیل ها

زهرا صدر اعظم نوری در این‌باره گفت: «در این پروسه اگر یک زمانی بارندگی نامتعارف و بیش از حجم معمولی رخ دهد، امکان اینکه سبب ایجاد سیل شود وجود دارد. ولی تمهیدات معاونت عمرانی و خدمات شهری می تواند این مشکلات را به حداقل برساند.»

او با بیان اینکه در حال حاضر نیاز به تعریض و افزایش کانال‌ها نیست، ادامه داد: «کانال‌های آب شهر تهران برای یک دوره ۲۵ ساله طراحی شده است که البته برخی می‌گویند باید متناسب با دوره ۵۰ ساله طراحی شود که عملا این دوره خیلی هزینه زا است و برای چنین زمانی حتما باید تنوع طراحی‌ها متفاوت شود و هزینه‌های زیادی هم تحمیل شود. ضمن اینکه این کار ضرورتی ندارد و لذا وضعیت کنونی بر اساس دوره بازگشت ۲۵ ساله جواب می‌دهد.»

او با اشاره به اینکه حوزه خدمات شهری از اواخر تابستان شروع به لایروبی گسترده می‌کند، عنوان کرد:‌ «بر این اساس دستورالعمل‌هایی را به مناطق ابلاغ می‌کند که آن‌ها موظف هستند همه مسیرها را لایروبی و موانع را رفع کنند که این کار می‌تواند به روان سازی آب در هنگام بارندگی شدید کمک کند. معاونت عمرانی شهرداری تهران به صورت جدی به حوزه مربوط به خود ورود کرده که به عنوان مثال در مسیری که از بزرگراه امام علی به خیابان پیروزی می‌رسد، چون از قبل در آن آشغالگیر تعبیه نشده بود و موجب انسداد مسیر آب می‌شد در این کانال اقدام به تعبیه آشغالگیر کرده است تا درآینده مشکلی پیش نیاید.»

صدراعظم نوری اضافه کرد: «در برخی از اماکن هم که نیاز به اصلاح هندسی داشت اقدامات لازم انجام شده تا اگر شاهد بارش سنگین بودیم خسارتی مانند شیراز به تهران تحمیل نشود.» 
 

کد خبر 470087

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha