مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ واحد تولیدی در استان قزوین از تملک بانک‌های عامل خارج شده است.  

کارگاه قزوین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی علیخانی مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استان با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ واحد تولیدی در استان قزوین از تملک بانک‌های عامل خارج شده است، گفت: در حال حاضر ۳۹ واحد تولیدی تحت تملک بانکی قرار و ۲۷ واحد دیگر نیز در فرایند جانشینی و تملک قرار دارند.  

علیخانی اضافه کرد: در نشستی راهکارهای لازم برای خروج ۱۵ واحد تولیدی دیگر از تملک بانک‌ها در شهرستان‌های آبیک، قزوین و بویین زهرا مورد بررسی قرار گرفته است.  

او گفت: این واحدهای تولیدی که بیشتر به علت بدهی‌های بانکی، توسط بانک‌های توسعه تعاون، ملی و صنعت و معدن تملک شده‌اند، قرار شد تلاش و پیگیری دوباره‌ای را برای بازگشت به تولید انجام دهند.  

وابستگی سرمایه‌گذار به تسهیلات بانکی باید کمتر از ۳۰ درصد باشد

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: یکی از مواردی که به تایید احراز و صلاحیت سرمایه‌گذار منجر می‌شود، میزان وابستگی سرمایه او به تسهیلات بانکی است که متاسفانه چندان در دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.  

او با بیان این‌که بی‌توجهی به سرمایه موجود باعث شده تا ۹۰ درصد سرمایه‌گذاران با مشکل مواجه شوند، افزود: از سال گذشته تاکنون سرمایه‌گذارانی به دفتر استانداری مراجعه می‌کنند که به طور عمومی در پرداخت بدهی بانکی و یا تامین سرمایه ثابت با مشکل مواجه شده‌اند.  

به گفته این مسئول، سرمایه‌گذاری که بیشتر از ۷۰ درصد سرمایه او به تسهیلات بانکی وابسته باشد، به طور حتم در ادامه کار با مشکلات و موانع متعددی مواجه خواهد شد.  

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری اضافه کرد: مواردی وجود داشته که مدیرعامل یک واحد تولیدی حدود ۱۰ سال پیش برای طرح توسعه خود تسهیلاتی از بانک دریافت کرده و تاکنون یک فقره از اقساط آن را پرداخت نکرده و اکنون نیز با بدهی ۸۰ میلیارد ریالی روبرو شده است.  سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی در حوزه‌های مختلف تولید استان قزوین مشغول به فعالیت هستند.  

کد خبر 470074

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha