رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان ری گفت: ۲۶۳ هزار و ۸۷۸ نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز فنی وحرفه‌ای این شهرستان طی سال‌جاری ارائه شده‌است.

کلاس آموزش فنی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،  محمدرضایی شریف آبادی شنبه ۲۳ آذر اظهار داشت: مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ری، استان تهران با همکاری سایر نهادها از جمله پادگان‌ها، دانشگاه‌ها، مراکز ترک اعتیاد، حوزه‌های علمیه و دهیاری‌ها ۱۴۵ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای طی ۹ ماه سال جاری برگزار کرده‌اند.  

وی با بیان این‌که مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان ری از ۲۹ مربی مجرب و کارآزموده برای آموزش هنرجویان استفاده می‌کند، افزود: رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی ان سی و عمران از جمله رشته‌های مورد آموزش در مراکز فنی و حرفه‌ای این شهرستان است.  

شریف آبادی خاطرنشان کرد: کیفیت بالای دوره‌های آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان ری موجب افزایش رغبت و علاقه جوانان و هنرجویان شده است، به طوری که مراجعه کاروزان به مراکز فنی و حرفه‌ای جنوب تهران امسال نسبت با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.  

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان ری به نقش تأثیرگذار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال پایدار هنرجویان اشاره کرد و افزود: به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت و کسب شرایط اشتغال و کاهش دغدغه آنان برای ورود به بازار کار پس از اتمام دوره سربازی، آموزش‌های مهارتی در پادگان‌های شهرستان ری به صورت گسترده ارائه می‌شود.  

شریف آبادی آموزش‌های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی خواند و خاطرنشان کرد: توانمندسازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان‌پذیر است.  

وی ادامه داد: افزایش سطح مهارتی دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از سیاست‌های محوری دولت و مراکز فنی و حرفه‌ای کشور است تا در سایه آن کاهش نرخ بیکاری و اشتغال پایدار محقق شود.  

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.  

کد خبر 470062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha