۸ صادرکننده نمونه استانی و ملی چهارمحال و بختیاری روز شنبه در اتاق بازرگانی شهرکرد تجلیل شدند.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان گفت: صادرات کالا، نشان از توانمندی و مرغوبیت تولید محصول در هر کشوری است که در این زمان، بازاریابی کالا در کشورهای هدف کار بسیار سختی است.

سجاد رستمی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان در دوران تحریم شدید اقتصادی دشمنان را سربازان خط مقدم کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن عنوان کرد و افزود: صادرات کالای تولیدی، به عنوان نیروی محرکه مهمی برای جایگزینی صادرات نفتی است.

به گفته وی، وجود مشکلات بانکی در جابه جایی ارز، ایجاد محدودیت حمل و نقل بین‌المللی و تعرفه‌های سنگین گمرکی از سوی کشورهای وارد کننده، از جمله مشکلات پیشرو برای صادرکنندگان کشور است.

 او از صادرات افزون بر ۳۲ میلیون دلار کالا از این استان  به خارج از کشور در سال‌جاری خبر داد و گفت: بخش عمده صادرات استان شامل مواد خوراکی شیلات و آبزیان، لوازم خانگی، ورق خودرو و فرش موکت است، که به کشورهای عراق، ترکیه و رومانی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، محصول سیمان، مغز بادام مامایی و ادوات کشاورزی تولید شده در این استان، به برخی کشورهای قاره آفریقا و حوزه خلیج فارس را از دیگر محصولات صادراتی استان در امسال ذکر کرد.

رستمی، از آماده بهره‌برداری شدن مجتمع پتروشیمی لردگان و فاز دوم مجتمع فولاد سفیددشت استان تا اوایل سال آینده خبر داد و تاکید کرد: تولید انبوه و صادرات محصولات این دو مجتمع در استان، تحولی بزرگ در بخش صادرات استان ایجاد خواهد شد.          

در این آیین برخی از تولیدکنندگان، نبود ثبات قوانین گمرکی، وجود قوانین مالیاتی، توجه نشدن به برندهای واحدهای تولیدی و نداشتن دانش لازم از سوی تولید کنندگان را از جمله مشکلات فراروی صادرات کالا در چهارمحال و بختیاری اعلام کردند.

یک‌هزار و ۲۷۰ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

کد خبر 470044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha