رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با راه‌اندازی دستگاه فیکو در بیمارستان دهدشت ماهانه ۲۰ عمل جراحی آب مروارید در این مرکز درمانی انجام می‌شود.

چشم‌پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمدطاهر طیب‌زادگان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته دستگاه چشم پزشکی فیکو در اتاق عمل بمارستان دهدشت، استان کهگیلویه و بویراحمد راه‌اندازی مجدد شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: با راه‌اندازی و نصب تجهیزات جدید دستگاه چشم پزشکی فیکو در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت مردم شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده از خدمات آن به ویژه انجام عمل کاتاراکت(آب مروارید) بهره‌مند خواهند شد.

طیب‌زادگان با اشاره به اینکه در گذشته عمل کاتاراکت در این شهرستان انجام نمی‌شد و مردم جهت انجام این عمل مجبور به مراجعه به شهرستان‌ها و استان‌های همجوار بودند، افزود: علاوه بر رنج سفر، قریب به ۳۰میلیون ریال هزینه بر بیمار تحمیل می‌شد.

وی گفت: با راه‌اندازی و تجهیز این دستگاه هزینه عمل به سه تا چهار میلیون ریال کاهش پیدا کرد.

طیب‌زادگان با بیان اینک‌ه دستگاه فیکو از مجهزترین و بروزترین دستگاه چشم‌پزشکی دنیا است، تصریح کرد: همه عمل‌های جراحی چشم در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت توسط جراحان حاذق و توانمند این بیمارستان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: ماهانه حدود ۹۰۰ عمل جراحی در بیمارستان دهدشت انجام می‌شود که از این تعداد  ۲۰ عمل جراحی کاتاراکت(آب مروارید) است.

کد خبر 470024

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha