رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به این‌که لایحه شورای حل اختلاف به دولت ارسال شده است، از الزام دولت به استخدام کارکنان این شورا ظرف ۳ سال، در صورت تایید این لایحه خبر داد.

حکمتعلی مظفری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به این‌که لایحه شورای حل اختلاف به تصویب رئیس قوه قضائیه رسیده و به دولت ارسال شده است، گفت: در این لایحه تمام ظرفیت شورا به صورت صد درصد به صلح و سازش اختصاص پیدا می‌کند و در نتیجه بخش عمده‌ای از پرونده‌های دادسراها و محاکم با ظرفیت شوراها به صلح و سازش ختم می‌شود.

مظفری بیان کرد: یکی از نقاط قوت این لایحه آن است که مرکز امور شورای حل اختلاف کشور را دارای تشکیلات اداری مستقل پیش‌بینی کرده و اگر در دولت و مجلس تصویب شود، در یکی از مواد قانونی به دولت تکلیف کرده است ظرف ۳ سال اعضای دفتری و کارکنان شورای حل اختلاف که دارای شرایط استخدام در دولت هستند، استخدام شوند.

وی افزود: آینده خوبی برای مجموعه شوراهای حل اختلاف و مردم شریف در پیش است و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها را انتظار داریم. فکر می‌کنم ثمرات و برکات زیادی خواهد داشت؛ هم از حیث مادی و هم از حیث معنوی و مردم در آسایش نسبی قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور گفت: امیدواریم با تصویب این لایحه با همکاری دولت و مجلس، شورای حل اختلاف توفیقات خوبی در اشاعه فرهنگ صلح و سازش به دست آورد و رضایت‌مندی عمومی از قوه قضائیه و شورای حل اختلاف حاصل شود.

وی با اشاره به انتصاب رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان تهران ادامه داد: اقدامات موثری در استان تهران در خصوص حجم پرونده‌های وارده به شورای حل اختلاف انجام شده و نظارت فراگیری در فعالیت شعب و مجتمع‌ها و اجرای احکام صورت گرفته است.

مظفری اظهار کرد: تعیین تکلیف نیروهای بدون ابلاغ در شورای حل اختلاف تهران انجام شد و نیروها ساماندهی شدند و زحمت زیادی برای رفع مغایرت آمار و اطلاعات مرکز امور شوراها با سامانه استان و آمار حقیقی پرونده‌ها کشیده شد که شایسته تقدیر است.

معاون رئیس قوه قضائیه گفت: امیدوارم با حضور رئیس جدید شوراهای حل اختلاف استان تهران و همکاری سرپرستان مجتمع‌ها، معاونین و مدیران، مجموعه شورای حل اختلاف استان تهران به الگویی مناسب برای کشور تبدیل شود.

کد خبر 470015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha