نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است، ضمن اینکه تسریع در عملیات اجرایی خط راه‌آهن کرمان سیرجان انتظار می‌رود.

محمدرضا پورابراهیمی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس از زرند، محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در دیدار با مدیرکل راه‌آهن کشور اظهار داشت: استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی نیاز به اقدام جدی دارد، این استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و مکانی که دارد، شاه‌راه حمل و نقل جنوب به شمال و شرق و غرب کشور و مسیرهای اصلی و فرعی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وضعیت خطوط ریلی استان کرمان اصلا قابل قبول نیست و بدترین وضعیت در مسیر زرند و بافق تا یزد دیده می‌شود که بعضا سرعت قطار در برخی مناطق به ۳۰ کیلومتر می‌رسد و کیفیت قطار و سرعت در این منطقه مورد اعتراض مردم بوده است.

 لزوم بازسازی خطوط ریلی در استان را یادآور شد و گفت: از سه سال قبل توافق شد بر اساس برنامه زمان‌بندی در مورد این مسئله اقدام شود و با وجود توافقات با وزیر راه وقت، اما حمایت‌های لازم از طرف مجموعه راه‌آهن نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اولین دغدغه ما بازسازی خطوط ریلی و بهبود شرایط حمل و نقل است. تسریع در عملیات اجرایی خط راه‌آهن کرمان سیرجان انتظار می‌رود و باید زودتر تعیین‌تکلیف شود.

پورابراهیمی بیان داشت: خطوط فرعی فولاد بوتیا خوشبختانه وصل شده که ظرفیت در حمل و نقل بومی است و خط ریلی جلال‌آباد هم به طول ۴۴ کیلومتر ظرفیت دیگری است که باید عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

وی ارتقای کیفیت واگن‌های مسافربری استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دو خط جدید کرمان به مشهد و کرمان به تهران را لازم داریم.

پورابراهیمی لزوم حمایت دولت از بخش خصوصی برای کیفیت‌بخشی در خطوط ریلی استان را ذکر کرد و افزود: هر اندازه توسعه حمل و نقل ریلی داشته باشیم، صرفه‌جویی در سوخت‌های فسیلی دارد.

وی تأمین اعتبار برای ساختمان اداری جدید راه‌آهن کرمان را درخواست کرد و ابراز داشت: درخواست داریم که همزمان با اعتبارات در حوزه‌های ریلی برای ساختمان و ستاد و پرسنل هم تامین اعتباری شود.

پورابراهیمی متذکر شد: در ظرفیت بودجه آن‌چه در توان داریم در کنار راه‌آهن هستیم تا هرجا نیاز باشد کنار آن‌ها باشیم.

کد خبر 469994

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha