مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه فرد استان در تولید گیاهان دارویی، بانوان می‌توانند با تقویت فعالیت‌های خود در این حوزه زمینه‌ساز کسب عنوان شهر خلاق گیاهان دارویی برای شهرکرد شوند.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرضیه جلیل‌پور شنبه ۲۳ آذر در کارگاه طب سنتی و گیاهان دارویی اظهار داشت: مشاور امور بانوان وزیر کشور در سفر اخیر خود به استان تاکید بسیاری بر توجه به ظرفیت گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری داشت و بر این باور بود که این استان می‌تواند تحت عنوان شهر خلاق گیاهان دارویی در یونسکو ثبت شود.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به ظرفیت‌های استان از یک سو و زنان توانمند و کارآفرین استان از سوی دیگر انتظار می‌رود، بانوان به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند تا بتوان از این ظرفیت در رونق اشتغالزایی استان نیز گام برداشت.

جلیل‌پور تصریح کرد: امروز گیاهان دارویی تنها جنبه خوراکی و درمانی ندارد بلکه ارزش اقتصادی قابل توجهی در صنایع آرایشی و غذایی پیدا کرده است که می‌توان از این فرصت به نحو مطلوبی در حوزه ارزآوری اقدام کرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعالیت‌های این دفتر در تقویت فرصت‌های شغلی برای بانوان استان، خاطرنشان کرد: تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی می‌تواند به یکی از مهمترین عرصه‌های اشتغالزایی زنان استان تبدیل شود.

چهارمحال و بختیاری یکی از مرتفع‌ترین استان ایران است و آب و هوایی کوهستانی دارد از نظر پوشش گیاهی و به دنبال آن داروهای گیاهی بسیار غنی است.

ویژگی‌های طبیعی و اقلیمی این استان، نوع خاک، بارش، دمای هوا و مکان جغرافیایی ارتفاعات، شرایطی را پدید آورده است که این استان را به مهمترین رویشگاه گیاهان دارویی در کشور تبدیل کرده است.

۸۷ درصد مساحت این استان کوهستانی است و تاکنون بیش از یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی در آن شناسایی شده است که از این تعداد ۲۷۰ گیاه جنبه دارویی، خوراکی و صنعتی دارد و ۲۷ گونه خاص این استان است و در هیچ یک از مناطق دنیا رشد نمی‌کند.

کد خبر 469985

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha