«ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» به تهیه کنندگی و کارگردانی الله‌کرم رضائی‌زاده، مستندساز با تجربه گیلانی به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافت.

«ملوانان تنها به دریا نمی‌روند»

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ۱۵ اثر مستند بلند به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی راه یافت که براین اساس، «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» در کنار آثار دیگری از ایران و کشورهای لهستان، ایتالیا، آرژانتین و روسیه در این بخش حضور خواهد داشت.

در خصوص موضوع فیلم مستند «ملوانان تنها به دریا نمی‌روند» آمده: یک شهر، یک عشق، یک تیم. این فیلم با اشاره به افتخارات تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در طول تاریخ شکل‌گیری، روایتگر دلبستگی و همدلی کم‌نظیر مردم شهر بندرانزلی از هر قشر و شغلی به این تیم محبوب و ریشه‌دار است. ضمن آنکه به فراز و نشیب‌های این تیم طی سالیان اخیر اشاره شده است.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: الله‌کرم رضائی‌زاده، تحقیق و پژوهش: الله‌کرم رضائی‌زاده، همایون رضائی‌زاده، تدوین: حمید نجفی‌راد، مدیر تصویربرداری: صادق سوری، صدابردار: پارسا کریمی، صداگذار: عرفان ابراهیمی، موسیقی: صبا ندایی، مدیر تولید: همایون رضائی‌زاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: شهریار رضائی‌زاده، نویسنده گفتار متن: الهه اذکاری، گفتار متن: محمدرضا فتحی، عکاس: حسام جمشیدی‌فلاح، رنگ‌آمیزی تصاویر: حمید فطوره‌چی، سین‌دخت رحیمیان، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی.

الله‌کرم رضائی‌زاده فارغ‌التحصیل رشته تدوین و کارگردانی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(باغ فردوس) و از موسسان و بنیانگذاران کانون فیلم انزلی در دهه ۶۰ است و در کارنامه فیلمسازی او آثاری چون «تولدی در آتش»، «رسم عاشقی همینه»، «اینجا خورشید می‌درخشد»، «بر آستان نجابت دریا» و… به چشم می‌خورد.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی(FICTS) است و مجموعا ۱۱۶ اثر از ایران و ۲۱ کشور جهان به بخش مسابقه این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران راه یافتند.

مقر «FICTS» در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند.

این جشنواره به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین‌المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند.

در این دوره آثاری از ۵۴ کشور برای حضور در جشنواره ثبت‌نام کردند.

کد خبر 469984
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha