مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی به طرح آموزش‌های هنگام ازدواج، از اجرای آن در کل کشور تا پایان سال جاری خبر داد. 

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سید حامد برکاتی مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت که در کمیته استانی برنامه همکاری مشترک بین دستگاهی آموزش و مشاوره هنگام ازدواج سخن می‌گفت، اظهار کرد: طبق برآوردهای انجام‌شده، پیش‌بینی می‌شود با اجرای طرح آموزش‌های هنگام ازدواج از ۲۰ تا ۲۵ درصد طلاق‌ها پیشگیری خواهد شد.

برکاتی از بهره‌مندی تمام استان‌های کشور از این طرح تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی در کشور داریم که تا پایان سال دانشگاه‌های باقیمانده نیز از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند. 

وی با بیان این‌که این طرح در ۴۲۸ مرکز در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۳ هزار مربی برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند که همه آنها آموزش‌دیده یا در حال آموزش هستند. 

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت با اشاره به وجود تجربه ۲۷ ساله در این زمینه گفت: طبق قانون، انجام آزمایش‌های ژنتیک هنگام ازدواج طی سال‌های گذشته اجباری بوده و ارائه آموزش‌های ۶ ساعته به عنوان یک پیوست در ۴ محور در کنار برنامه قبلی انجام خواهد شد. 

وی با بیان این‌که زوجین درباره ۴ مبحث در این طرح آموزش می‌بینند، ادامه داد: زوجین در واقع درباره سلامت آموزش می‌بینند که اصول کلی آن شامل تغذیه صحیح و شیوه زندگی سالم است. همچنین در این دوره‌ها زوجین درباره موضوع سلامت جنسی، احکام ازدواج، روان‌شناسی و تعامل زوجین آموزش می‌بینند که در تحکیم بنیان خانواده و کاهش طلاق موثر است. 

برکاتی از اختصاص اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی برای این طرح طی یک سال خبر داد و گفت: با همکاری خوب دستگاه‌ها به نتایج مطلوب و دلخواهی در این زمینه خواهیم رسید و پایدار بودن منابع مالی موفقیت این طرح را تضمین می‌کند.

وی سواد رسانه‌ای را جزو موارد مهم برای زوجین دانست و افزود: ارائه آموزش جنسی به خانواده‌ها را نیز در کلینیک‌های خانواده در سال‌های آینده خواهیم داشت. 

کد خبر 469939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha