مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

 ماهیان بدون تاریخ، مشخصات لازم و هیچ نظارتی در حاشیه خیابان‌های زنجان، از سوی دست‌فروشان به فروش رسیده و بر سر سفره مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

ماهیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این روزها دست‌فروشان ماهی در کنار خیابان‌ها، حاشیه اتوبان‌ها و مناطق پرجمعیت شهر زنجان بساط پهن می‌کنند و درحالی‌که هیچ نظارتی بر تاریخ صید، مدت زمان مصرف، مهر بهداشت و شرایط نگهداری و انتقال آن‌ها از محل صید تا محل عرضه ماهیان وجود ندارد، این فرآورده خام دامی را عرضه و عده‌ای از شهروندان نیز بدون توجه به موارد خاص بهداشتی، به خرید و مصرف این آبزیان اقدام می‌کنند.

در چنین شرایطی علاوه بر اینکه نظارت و اقدام مسئولان و دستگاه‌های ذی‌ربط ضروری است، شهروندان نیز باید از خرید این‌گونه اقلام به‌خصوص خوراکی‌ها که به‌طور مستقیم با سلامت جسمی در ارتباط است، اجتناب و مواد غذایی موردنیاز خود را از مراکز معتبر خریداری کنند.

جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان ماهی برعهده شهرداری است

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: جلوگیری از فعالیت دست‌فروشان ازجمله ماهی‌فروشان بر عهده شهرداری است که عوامل این دستگاه پس از جمع‌آوری بساط دست‌فروشان، فرآورده‌های پروتئینی ضبط‌شده را باید به این اداره کل منتقل کنند.

محمدباقر حاج کاظمی اظهار داشت: این فرآورده‌ها پس از انتقال به دامپزشکی بررسی و آزمایش‌های موردنیاز بر روی آن انجام می‌شود که در صورت سالم و بهداشتی بودن به مراکز بسته‌بندی و قطعه‌بندی ارسال می‌شود.

وی تأکید کرد: در صورت داشتن موارد غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف بودن بر اساس نوع تخلف پرونده برای آن‌ها تشکیل و به دادگاه یا تعزیرات استان زنجان ارسال می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: با توجه به فصل سرما و صدور مجوز صید ماهی، فروش ماهی صیدشده در استان نیز افزایش‌یافته است.

حاج کاظمی متذکر شد: شهروندان از خرید فرآورده‌های خامی که تاریخ تولید، انقضا و محل تولید مشخصی ندارد، خودداری کنند.

وی تأکید کرد: هر نوع فرآورده خام دامی باید دارای شناسنامه باشد و از مراکز معتبر عرضه تهیه شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: شهرداری با ماهی‌فروشان در کنار خیابان‌ها و میدان‌های شهر می‌تواند با عنوان سد معبر برخورد کند.

غلامحسین احمدی تأکید کرد: چنانچه دستگاه‌های ذی‌ربط در حوزه سلامت شهر نسبت به موارد بهداشتی و سلامت حساسیت داشته باشند، شهرداری آماده همکاری با آن‌هاست.

وی تأکید کرد: جمع‌آوری و نظارت بر فعالیت دست‌فروشان مواد غذایی و پروتئینی بر عهده شهرداری نیست بلکه باید توسط دستگاه‌های متولی این حوزه انجام شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: چنانچه تیمی از حوزه‌های سلامت تشکیل شود شهرداری نیز در کنار آن‌ها آماده همکاری در خصوص جمع‌آوری دست‌فروشان ماهی است.

مردم بهترین بازرسان هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان نیز گفت: مسئولیت برخورد با گوشت و ماهی‌فروشان بر عهده اداره کل دامپزشکی استان است.

محمدرضا صائینی اظهار داشت: مردم نباید از دست‌فروشان ماهی و مواد پروتئینی و غذایی که احتمال فاسدشدن آن وجود دارد خریداری کنند.

وی تأکید کرد: توزیع هر نوع فرآورده خام دامی ازجمله ماهی و انواع مواد خام پروتئینی باید توسط مراکز عرضه معتبر انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی آن را با شماره ۱۹۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

 ماهی ارزان

یکی از دست‌فروشان ماهی در شهر زنجان گفت: ماهی‌های آزاد و سفید دریایی صیدشده در رشت را عرضه می‌کنم.

این ماهی‌فروش کنار خیابان افزود: ماهی آزاد را کیلویی ۲۰۰ هزار ریال و سفید دریایی را ۴۰۰ هزار ریال عرضه می‌کنم، می‌توانید از مغازه‌های ماهی‌فروشی نیز قیمت بگیرید چراکه این قیمت، زیر نرخ بازار است.

وی تأکید کرد: این ماهی‌ها تازه بوده و شب صیدشده است و صبح به زنجان رسیده است.

این دست‌فروش مدعی سابقه ۳۰ ساله ماهی‌فروشی در کنار خیابان، در جواب سؤال در خصوص اینکه این ماهی‌ها تا چه زمانی قابلیت استفاده دارد، با خشم گفت: فعلا درس اینکه تا چه زمانی قابلیت استفاده دارد را نخوانده‌ام.

کد خبر 469934

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha