رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ری از صدور حکم یک سال حبس تعزیری برای متصدیان سه واحد دامداری متخلف در بخش حسن آباد فشافویه این شهرستان خبر داد.  

گاوداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زهره عبادتی شنبه ۲۳ آذر اظهار داشت: متصدیان این دامداری‌ها به دلیل نداشتن سامانه تصفیه فاضلاب و همچنین نداشتن مدیریت صحیح دفع پسماند پس از دریافت چند مرحله اخطاریه زیست‌محیطی با شکایت اداره محیط‌زیست به یک سال حبس تعزیری محکوم شدند.  

وی با اشاره به این‌که محکومیت حبس این افراد مشروط به انجام الزامات محیط زیستی از جمله احداث سامانه تصفیه فاضلاب و مدیریت صحیح و اصولی پسماند در دامداری‌ها است، افزود: محکومان این پرونده باید نسبت به احداث تصفیه خانه و سیستم استاندارد دفع پسماند طی یک سال آینده اقدامات لازم را انجام دهند.  

وی اضافه کرد: اگر متصدیان این دامداری‌ها طی یک سال آینده نسبت به برطرف نکردن مشکلات زیست‌محیطی اقدامات لازم را انجام ندهند ضمن محکومیت به حبس، دامداری‌هایشان نیز به دستور مراجع قضایی پلمپ خواهد شد.  

عبادتی با بیان این‌که انباشت غیر اصولی پسماند دامداری‌ها باعث تولید گاز متان می‌شود، تصریح کرد: این گاز گلخانه‌ای بسیار خطرناک است و اگر به خوبی مدیریت نشود باعث گرمایش زمین می‌شود.  

وی یادآور شد: دامداری‌ها باید از گاز متان در تامین سوخت واحد تولیدیشان استفاده کنند تا ضمن کاهش هزینه سوخت از خطر این گاز به محیط‌زیست نیز جلوگیری نمایند.  

رئیس اداره محیط‌زیست ری احداث تصفیه خانه را اولویت‌های زیست‌محیطی دامداری‌های جنوب پایتخت عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه موجب کاهش مصرف آب و استفاده از آن در بخش کشاورزی و شستشوی دامداری‌های و در بلند مدت موجب کاهش هزینه تولید می‌شود.  

بوی نامطبوعی که در مسیر عوارضی تهران - قم تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) بویژه ماه‌های گرم سال به مشام می‌رسد، طی چند سال اخیر همواره خبرساز بوده و حل نشده باقی مانده است.  

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست اسفندماه سال گذشته در جریان بازدید از محل تصفیه خانه دامداری‌ها و واحدهای صنعتی مستقر در جنوب پایتخت عنوان کرد که رئیس جمهوری به شهرداری تهران دستور داده تا بوی نامطبوع منطقه برطرف شود.  

بر اساس بررسی‌های لازم، ۱۰۰ نقطه از منابع آلوده‌کننده شامل فاضلاب، کارخانجات، کشتارگاه، دامداری و مراکز جمع‌آوری پسماند شناسایی شده‌اند و تمهیدات لازم برای اصلاح و انتقال این مراکز اندیشیده شده که دامداری شهرستان ری نیز بر مبنای این ساماندهی پایش می‌شوند.  

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.  

کد خبر 469923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha