مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
۰ نفر

طرح زمستانی پلیس با حضور نیروهایی از پلیس راه و راهور، هلال احمر، راهداری و اورژانس شنبه ۲۳ آذر در ستاد انتظامی همدان آغاز شد.  

طرح زمستانی پلیس

رئیس پلیس راه استان همدان در این آیین گفت: در هشت ماهه سال‌جاری با وجود تلاش شبانه روزی پلیس و سایر نهادهای مسئول اما به علت درک نکردن خطر از سوی رانندگان و رعایت نکردن قوانین توسط کاربران ترافیکی به‌ویژه رانندگان خودروهای سواری شمار جان باختگان سوانح افزایش داشته است.  

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: راهداری همدان امسال با به‌کارگیری ۳۴ پایگاه راهداری، ۲۶۰ دستگاه انواع خودرو، ماشین آلات برف روب و نمک پاش و ۵۰۰ نیرو در طرح زمستانی مشارکت دارند.  

سرهنگ عزیزی اضافه کرد: همچنین مرکز فوریت‌های پزشکی با ۳۳۰ نیرو، ۱۰۰ خودرو، ۶۰ پایگاه ثابت و موقت در طرح زمستانی به آسیب دیدگاه از سوانح امدادرسانی می‌کنند.  

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز ۱۲ پایگاه ثابت، پنج پایگاه موقت و فصلی به همراه ۲۵ دستگاه آمبولانس و ۳۶ دستگاه خودروی عملیاتی نجات و پشتیبانی به کار گرفته است.  

رئیس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی این استان هم روزانه ۷۵ تیم خودرویی و موتوری و ۱۲۵ نفر پیاده در طرح زمستانی استفاده کرده است.  

سرهنگ عزیزی گفت: پلیس راه نیز علاوه بر ۶ تیم خودرویی ثابت مستقر در گردنه‌ها با ۷۵ تیم خدمتگزار مردم است همچنین از ظرفیت یگان ویژه و امداد انتظامی در این طرح استفاده می‌شود.  

سرهنگ رضا عزیزی بیان کرد: برای کاهش سوانح می‌طلبد سازمان‌ها و نهادهای ۱۶‌گانه مسوول در این زمینه برای ارتقای فرهنگ ترافیک و رفع نواقص راه‌ها کمر همت ببندند.  

وی افزود: برای ارتقای فرهنگ ترافیکی هشت هزار و ۹۵۳ نفر ساعت آموزش به دانش‌آموزان در مدارس، رانندگان حرفه ای، روستاییان، مدیران موسسه‌ها و شرکت‌ها بار و مسافربری ارائه شده است.  

رئیس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: همچنین در حوزه برخورد با تخلف‌های حادثه ساز با استفاده از تجهیزهای نوین، به‌کارگیری فناوری و سامانه‌های هوشمند نظیر سامانه کنترل ناوگان مسافربری(سپهتن) و افزایش دوربین‌های ثابت هوشمند ثبت تخلف‌های جاده‌ای به همراه به‌کارگیری دست افزارهای ثبت تخلف کنترل بیشتری بر حوادث جاده‌ای داشتیم.  

سرهنگ عزیزی ادامه داد: با توجه به آغاز فصل سرما و شرایط خاص استان که از مناطق سردسیر کشور به حساب می‌آید، ریزش نزولات آسمانی و بروز اختلال ترافیکی در مسیرهای همدان به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها برفگیر متصور است.  

وی گفت: از بین ۴۵ گردنه استان همدان، ارتفاعات اسدآباد و دخان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و ترافیک سنگینی دارد بنابراین نیازمند توجه بیشتری است.  

کد خبر 469880

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha