مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
۰ نفر

رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه ۱۲ واحد صنعتی و سه معدن راکد در استان به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمود سیجانی امروز بیان کرد: با به راه افتادن چرخه تولید دراین واحدها، ‌ درمجموع برای ۲۸۰ تن فرصت شغلی ایجاد شد.

وی افزود: این واحدها درزمینهٔ تولید صنایع غذایی، ‌ کفش و دمپایی، ‌ محصولات پلاستیکی، ‌ فلزی، ‌ شیمیایی، ‌ سلولوزی و صنایع معدنی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: حفظ واحدهای تولیدی موجود و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه فعالیت از مهمترین راهبردهای سازمان صنعت، ‌ معدن و تجارت قم است و این موضوع درجلسه‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌صورت مستمر رصد خواهد شد.

سیجانی گفت:‌ بازدید مسئولان استان از واحدهای صنعتی به‌صورت منظم ادامه دارد و با برگزاری جلسات میدانی درمحل استقرار واحدها در خصوص راهکارهای رفع مشکلات آن‌ها، تصمیم‌های لازم گرفته می‌شود.

وی بیان کرد:‌ برای حمایت از بخش تولید، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۴۱ واحد صنعتی با تثبیت اشتغال سه‌هزار و ۱۶۱ تن برای دریافت تسهیلات موردنظر خود به مبلغ سه هزار و ۶۸۳میلیارد ریال به بانک‌های عامل استان معرفی‌شده‌اند.

وی ادامه داد: علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ واحدهای صنعتی موجود و بازگرداندن واحدهای تولیدی راکد به چرخه فعالیت، ‌ سازمان صنعت و معدن و تجارت قم از هرگونه سرمایه‌گذاری جدید در بخش صنعت استان استقبال می‌کند.

قم در حال حاضر دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است و ۲.۸ درصد صنایع کشور با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۵۳ هزار تن و سرمایه‌گذاری افزون بر ۴۱هزار میلیارد ریال در این استان فعال است.

کد خبر 469877

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha