معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از معرفی ۱۵ طرح گردشگری استان به سرمایه‌گذاران و کشورهای عضو اکو جهت سرمایه‌گذاری خبر داد.  

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اصغر رشنو شنبه ۲۳ آذر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: در تاریخ ۲۰ و ۲۱ آذر در سالن خلیج فارس مرکز همایش‌های کیش همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری با حضور فعال استان کرمانشاه، ۶ استان دیگر، سفرا و نمایندگان اعضا اکو و مناطق آزاد برگزار شد.  

او بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش ها در حوزه گردشگری یکی از خلاءهایی بود که همیشه جای خالی آن درک می‌شد، بنابراین برگزاری این چنین رویدادهایی می‌تواند کمکی در حوزه گردشگری منطقه و بین الملل باشد.  

رشنو، هدف از حضور کرمانشاه در سمپوزیوم در جزیره کیش را معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری به کشورهای عضو اکو و جذب توریسم در حوزه های مختلف عنوان کرد.  

او افزود: کرمانشاه به عنوان پایتخت اکوتوریسم روستایی در سال ۲۰۲۰، توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی، تبدیل کرمانشاه از معبر گردشگری به مقصد گردشگری، توسعه گردشگری آبی در پیرامون سدها، کریدور گردشگری حدفاصل بیستون و طاق بستان و بیان موانع سرمایه گذاری در استان در تالار گفت‌ و وی این همایش برای اعضا تشریح شد.  

رشنو با بیان این‌که غرفه کرمانشاه توانست در این گردهمایی لوح تقدیر و برتر دریافت کند، افزود: معاون سرمایه گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از این غرفه بازدید و ابراز رضایت و قدردانی کرد.  

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه اظهار داشت: اهمیت گردشگری بر هیچ کس پوشیده نیست و در شرایط اقتصادی که در آن قرار داریم بهترین جایگزین برای درآمدهای نفتی موضوع گردشگری و جذب توریسم آن هم توریسم خارجی است.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، یک اثر ثبت شده جهانی و ده ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.  

بیستون و طاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و ... از مهمترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه است.  

کد خبر 469874

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha