یک متخصص مغز و اعصاب گفت: عدم درمان بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه (سیاهرگ) سبب مرگ بیمار می‌شود.

بیماری ترومبوز سیاهرگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شیدا آرش در رابطه با بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه، اظهار کرد: کار ترومبوز یا لخته سینوس‌های وریدهای (سیاهرگ) سخت شامه در بدن، تخلیه خون از مغز است.

وی در رابطه با علائم بیماری ترومبوز سینوس‌های وریدی سخت شامه، افزود: این بیماری بسیار خطرناک بوده و می‌تواند سبب مرگ شود که سردرد، تاری دید، تهوع و استفراغ، افزایش سردرد به دنبال گذاشتن سر روی زمین، تشنج از علائم هشداردهنده این بیماری است که در صورت درمان نشدن، سبب به کما رفتن بیمار و حتی مرگ می‌شود.

آرش در رابطه با مواردی که فرد را مستعد این بیماری می‌کند، به عوامل افزایش انعقادپذیری عروق مانند مشکلات ژنتیکی و عدم استفاده از مایعات (مانند روزه‌داری) و استفاده از هورمون‌های استروژنی و بیماری‌های التهابی عروق اشاره کرد.

متخصص مغز و اعصاب با اشاره به اینکه مصرف خودسرانه بانوان از قرص‌های ضدبارداری در ماه رمضان و سفرهای زیارتی برای عبادت کامل خداوند، خطر ابتلا به این بیماری و مرگ ناشی از آن را همراه خواهد داشت، ادامه داد: در این افراد خطر خونریزی، تشنج، از بین رفتن سلول‌های مغزی و به کما رفتن و در نهایت مرگ وجود دارد.

آرش ادامه داد: توصیه می‌شود هرگز برای جلوگیری از عادت ماهیانه در ماه‌های رمضان و مسافرت‌های زیارتی (شهرهای گرم) که مایع کافی به بدن نمی‌رسد، از مصرف خودسرانه این قرص پرهیز کنید.

وی افزود: در دوران بارداری بلافاصله بعد از زایمان نیز ریسک ابتلا به این بیماری بالا بوده و داشتن سردرد در این دوران و ایام پس از زایمان را نیز باید جدی گرفت.

وی با اشاره به اینکه آقایان نیز به این بیماری مبتلا می‌شوند، خاطرنشان کرد: مردانی که سردردهای مقاوم بر درمان به همراه تاری دید، دوبینی، تهوع و استفراغ دارند هر چه سریع‌تر باید به متخصص مغز و اعصاب (نورولوژیست) برای درمان خود مراجعه کنند.

کد خبر 469861
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha