گوگل روز پنجشنبه ۲۱ آذر اعلام کرد یک وسیله مترجم زبان قدرت‌گرفته از هوش مصنوعی را به تلفن‌ها وارد می‌کند. این نرم‌افزار امکان مکالمه دو نفر را که به زبان‌های متفاوتی سخن‌ می‌گویند، فراهم می‌کند.

google  voice translator

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت این وسیله که interpreter mode نام دارد، به زودی روی تلفن‌ شما که دارای «دستیار گوگل» (Google Assistant) باشد، به کار خواهد افتاد.

دستیار گوگل دستیار دیجیتال موتور جستجوی گوگل است که با دستیارهای مشابه آلکسای شرکت آمازول و سیری شرکت اپل رقابت می‌کند.

گوگل این وسیله را در اوائل امسال در نمایشگاه وسائل الکترونیکی مصرفی در لاس وگاس آمریکا به نمایش در آورد. اما در آن زمان این وسیله فقط روی صفحه‌های نمایش هوشمند و قابل دسترسی بود و در سناریوهایی مشخص مانند صحبت با کارمند پذیرش هتل آزمایش شد.

گوگل از امروز این تکنولوژی را به تلفن‌های اندرویدی و آیفون‌ها خواهد فرستاد.

برای به کار انداختن این وسیله به این طریق باید عمل کند: دستیار گوگل را فعال کنید و چیزی بگویید، مثلا «مترجم تایلندی من باشد» یا «به من کمک کنم ایتالیایی صحبت کنم.»

شما یک عبارت را به زبان خودتان مثلا انگلیسی به تلفن می‌گوید و  صدایی در تلفن آن را به زبان دیگر ترجمه می‌کند. میکروفون تلفن شما در فاصله میان پاسخ‌ها فعال می‌ماند. شما همچنین می‌توانید پاسخ را با استفاده از صفحه کلید تلفن تایپ کنید یا به طور دستی زمانی را که می‌خواهید صحبت کنید، برگزینید.

این وسیله مترجم با ۴۴ زبان از جمله یونانی، ترکی و ماندارین چینی کار می‌کند.

این وسیله می‌تواند برای مسافران سودمند باشد. گوگل در چند ماه گذشته تلاش کرده است که نرم‌افزارهای ترجمه و نقشه‌های خود را تقویت کند تا به افرادی که به دیدار از کشورهای دیگر می‌روند، یاری برساند.

این شرکت در ماه اوت (مرداد) خصوصیت‌های جدیدی را برای نرم‌افزار نقشه‌اش (Google Maps) اعلام کرد که به افراد امکان می‌دهند رزرواسیون‌های مسافرتشان مانند رزرو هواپیما یا هتل را در داخل آن انجام دهند، بنابراین مجبور نیستند هنگام مسافرت به مقصدی جدید این اپلیکیشن را ترک کنند. این وسیله اگر آفلاین هم باشید کار می‌کند، بنابراین برای مسافرانی که به مکان‌های بدون شبکه می‌روند، هم قابل استفاده است. یک ویژگی جدید در اپلیکیشن نقشه به افراد امکان می‌دهد فهرستی از رستوران‌ها و سایر مکان‌هایی را دیدار کرده‌اند، برای شریک کردنشان با دوستانشان استخراج کنند.

گوگل اپلیکیشن نقشه‌اش را به مرکز اطلاعات بدل می‌کند

گوگل همچنین روز پنجشنبه اعلام کرد که راهیابی پیاده با واقعیت افزوده‌اش را تقویت خواهد کرد. این ویژگی به افراد امکان می‌دهد با استفاده از دوربین تلفن و به نمایش در آمدن فلش‌های دیجیتال روی صفحه مسیرشان را پیدا کنند. به این ویژگی که در مرحله آزمایشی است، نام جدید هم داده می‌شود: نمای زنده (Live View). این ویژگی در تلفن‌های اندروید و آیفون‌هایی که از گرافیک‌های واقعیت افزوده حمایت می‌کنند و در مکان‌هایی که «نمای خیابان» نقشه‌های گوگل را دارند، قابل استفاده است

این ویژگی‌های جدید بخشی از تلاش گوگل برای تبدیل کردن اپلیکیشن نقشه‌اش به کانون اطلاعاتی سودمندتر است. برای مثال این شرکت در ماه ژوئن ابزارهای جدید را برای کمک به افراد در جریان یک بحران یا مصیبت طبیعی معرفی کرد، از جمله نشان دادن کانون سطحی زمین‌لرزه یا آسان‌تر کردن راهیابی درون یک منطقه بحران‌زده. 

اپلیکیشن نقشه همچنین ابزارهای اکتشاقی‌اش را گسترش می‌ٔهد. گوگل در اوائل امسال اعلام کرد که فهرستی از پرطرفدارترین غذاها در یم محل روی اپلیکیشن نقشه به نمایش در می‌آید و افراد امکان می‌یابد به طور مستقیم از درون این اپلیکیشن غذا سفارش دهند.

کد خبر 469726

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha