رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از ابتلای بیش از ۱۳۰۰ کرمانشاهی به بیماری آنفلوانزا خبر داد و گفت: ۶ نفر به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای جان باختند.

بیمار بیمارستان

به گزارش همشهری آنلاین کیوان خاصی در گفتگو با مهر اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۳۵۰ نفر ‌بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوانزا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری شده اند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: ۶ نفر از این تعداد به دلیل داشتن سن بالا و بیماری های زمینه ای(بیماری قلبی ،نارسایی کلیوی ،بیماری ریوی ) فوت شدند.

وی عنوان کرد: اقدامات پیشگیرانه و کنترل بیماری در حوزه های بهداشت ،درمان ،آموزش و ... از سوی دانشگاه علوم پزشکی انجام شده و تا پایان آذر ماه شاهد فروکش کردن موج آنفلوانزا خواهیم بود.

این مسئول گفت: افراد مبتلا به بیماری های (کلیوی، قلبی و عروقی، سرطانی و ...) سالمندان ،مادران باردار، و کودکان افراد در معرض خطر محسوب می شوند که باید موارد بهداشتی را بیش از دیگران رعایت کنند.

خاصی خاطرنشان کرد: این افراد بلافاصله هنگام ابتلا به بیماری باید به پزشک مراجعه کرده ونسبت به طی مراحل درمانی زیر نظر پزشک معالج اقدام کنند.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان داشت: بیماری آنفلوآنزا دارای علائم تب بالای ۳۸ درجه ، سرفه ،گلو درد ،کوفتگی بدن، سردرد ، بی حالی و در برخی مواقع با اسهال و استفراغ و تهوع که بیشتر در کودکان این علایم شایع است، دیده می شود.

این مسئول با اعلام اینکه ظرفیت های لازم برای مقابله با آنفلوانزا در دانشگاه علوم پزشکی فراهم است، بیان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا رعایت نکات بهداشتی فردی اولیه مانند شستشوی دست ، خودداری از دست دادن و روبوسی ، استفاده از دستمال در هنگام عطسه و سرفه و مراجعه به پزشک الزامی است.

کد خبر 469684

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha