مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
۰ نفر

مدیر اداره جهاد کشاورزی شمیرانات اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در دو بخش لواسانات و رودبار قصران تخریب و افزون بر ۱۸ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان آزادسازی شد.

ساخت و ساز غیرمجاز

به گزارش همشهری‌آنلاین،  مسعود ایلکا پنج‌شنبه ۲۱ آذر در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر تخریب‌های مذکور با حضور به موقع گشت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان بالغ بر ۲۵۰ مورد از تغییر کاربری‌ها پیشگیری شده‌است.

ایلکا با اشاره به آخرین اجرای حکم تخریب در شمیرانات توضیح داد: طی ده روز اخیر با اخذ دستورات تبصره دو ماده ده قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی از رؤسای حوزه قضایی لواسانات و رودبار قصران، استان تهران بالغ بر ۲۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش لواسانات و ۱۰ مورد در بخش رودبار قصران تخریب و ۱۶ هزر متر مربع از اراضی کشاورزی اعاده شد.

او تصریح کرد: ارزش ریالی مساحت مذکور حدود چهل میلیارد تومان برآورد می‌شود.

ایلکا اذعان داشت: شهرستان شمیرانات به عنوان ریه تنفسی کلان شهر تهران بوده و از آنجایی که بخش اعظمی از آب شرب تهران از حوضه‌های آبریز لواسانات و رودبار قصران تأمین می‌شود بایستی توجه بیشتری به حفظ کاربری اراضی کشاورزی این منطقه داشته باشیم و با پیشگیری به موقع از تغییر کاربری‌ها غیر مجاز جلوگیری کنیم.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران دارای هفت هزار و ۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه ۱۲۹ هزار تن محصول دامی و کشاورزی در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

کد خبر 469683

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha