وجود شن و سنگریزه در آرد، سبب گلایه نانوایان بجنورد شده و تاکنون بخشی از آردها به کارخانه تولیدی آن، بازگردانده شده است.

نانوا

به گزارش همشهری‌آنلاین،  مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد، استان خراسان شمالی پنج‌شنبه ۲۱ آذر به خبرنگار ایرنا گفت: از ۱۰ روز گذشته، وجود شن، ماسه و ناخالصی در آردهای دریافتی از یک کارخانه آرد بجنورد، سبب بروز مشکلاتی برای نانوایان و مردم شده است.

رضا قاسمیان اظهار داشت: مردم نان‌های دریافت شده را به نانوایان بازگشت می‌دهند و آنان را به باد انتقاد می‌گیرند و نانوایان هم مستاصل از وجود این ناخالصی‌ها در آرد، در کار خود مانده‌اند.

مدیرعامل تعاونی نانوایان بجنورد افزود: برخی از آردهای دریافت شده مجددا به کارخانه، عودت داده شده است و اعلام کرده‌ایم تا باقی نانوایی‌ها نیز که از این واحد تولیدی، آرد گرفته‌اند، آن را بازگردانند.

وی اظهار داشت: بر اساس برخی شنیده‌ها، توری فیلتر خط تولید کارخانه آرد، پاره شده و مسئول فنی هم متوجه آن نبوده است، از این رو ناخالصی ها به داخل آرد راه یافته است.

مدیر اجرایی اتحادیه نانوایان بجنورد گفت: اکنون دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری، اتحادیه نانوایان و مسئولان مربوط، پیگیر این موضوع هستند.  

پیش از این، روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی، وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌ها را تکذیب کرده بود.

مسئول روابط عمومی این اداره‌کل اعلام کرده بود که وجود شن و ماسه در آرد نانوایی‌های بجنورد، شایعه ای بی‌اساس است و صحت ندارد.

مهدی پوریافر اظهار داشته بود: دستگاه‌های آسیاب آرد از چندین فیلتر برای جداسازی ذرات سنگ استفاده می کنند، به گونه‌ای که این دستگاه‌ها قادرند ذرات بسیار ریز شن و ماسه را نیز از آرد عبوری جدا کنند. بنابر این امکان وجود هرگونه ناخالصی از جمله شن و ماسه در آرد خارج از تصور است و واقعیت ندارد.

اکنون ۶ کارخانه آرد و یک هزار و ۱۱۲ واحد نانوایی یارانه پز و حدود ۳۰۰ واحد آزادپز در خراسان شمالی فعال است و ماهانه به طور میانگین هفت هزار تن آرد بین واحدهای نانوایی یارانه ای این استان توزیع می شود.  

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

کد خبر 469678

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha