پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: عملیات‌ اجرایی گازرسانی هم‌اکنون در ۶۸۰ روستا با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی در دست پیمانکاران است.

گازرسانی

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیروس شهبازی پنج‌شنبه ۲۱ آذر در کرمانشاه، ماموریت اصلی شرکت گاز استان را تامین و توزیع گاز و سوخت پایدار برای مشترکان بخش‌های مهم خانگی، تجاری، صنعتی و... دانست و اظهار داشت: گاز یک منبع انرژی ارزان و سهل‌الوصول برای مصرف‌کنندگان در زمینه‌های مختلف است.

وی در خصوص آخرین وضعیت گازرسانی استان، گفت: هم‌اکنون ۹۹.۵ درصد خانوارهای شهری در قالب ۲۸ شهر و ۷۲ درصد از خانوارهای روستایی در قالب یک‌هزار و ۳۱۰ روستا از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، در مجموع ۹۲ درصد خانوارهای شهری و روستایی در قالب ۵۸۰ هزار مشترک خانگی، تجاری و صنعتی از نعمت گاز برخوردار هستند.

وی به وجود ۲ هزار و ۵۴۳ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار در استان اشاره کرد و افزود: وزارت نفت در خصوص گازرسانی به روستاها اولویت‌بندی کرده که اولویت نخست گازرسانی به روستاهای بالای ۲۰ هزار خانوار است.

شهبازی گفت: در اولویت‌های بعدی روستاهای زیر ۲۰ هزار خانوار را زیر پوشش قرار می‌دهیم، برنامه وزارت نفت پوشش ۹۵ درصدی روستاهای استان از نعمت گاز است.

وی یادآور شد: عملیات‌های اجرایی گازرسانی هم‌اکنون در ۶۸۰ روستا با اعتبار اولیه ۴۰۰ میلیارد تومانی در دست پیمانکاران است.

این مسئول گفت: با اتمام پروژه‌های مذکور ضریب نفوذی در بخش روستایی به ۹۱ درصد و در کل استان (خانوارهای شهری و روستایی) به ۹۸ درصد می‌رسد.

شهبازی افزود: در بخش پروژه‌های اجرایی در سرتاسر استان روزانه ۳ هزار متر شبکه کار می‌شود، از ابتدای سال‌جاری تا به امروز ۵۳۰ کیلومتر شبکه در سطح استان اجرا شده که در راستای آن ۱۰ هزار مشترک جدید اضافه و ۸ هزار علمک نیز نصب شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به فعالیت ۷۴ جایگاه سی. ان. جی در سطح استان اشاره و بیان کرد: این تعداد جایگاه‌ها روزانه ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز مصرف می‌کنند یعنی چیزی در حدود ۳۰ هزار خودرو از جایگاه‌ها سوختگیری انجام می‌دهند.

وی مصرف گاز روزانه استان را در حال حاضر حدود ۱۳.۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: ۲ هزار و ۲۸۵ واحد صنعتی و ۱۸ شهرک صنعتی استان، از نعمت گاز برخوردار هستند.

۶۲ درصد مشترکان شرکت گاز کرمانشاه برای حذف قبوض کاغذی مشارکت داشتند

شهبازی در ادامه اشاره‌ای نیز به حذف قبوض کاغذی گاز در استان داشت و در این رابطه، خاطرنشان کرد: از ابتدای آذرماه این کار را در راستای حفاظت از محیط زیست و صرفه‌جویی در هزینه‌ها شروع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: لازم است مشترکان شماره اشتراک روی قبض گاز خود را به سامانه ۳۰۰۰۶۱۸۳۰۰ ارسال کنند تا در سامانه ثبت شوند.

به گفته این مسئول، تاکنون ۶۲ درصد از مشترکان شرکت گاز استان اطلاعات خود را ارسال و برای حذف قبوض کاغذی در سامانه مورد نظر ثبت شده‌اند.

شهبازی در خصوص مزیت حذف قبوض کاغذی، اضافه کرد: در سال هشت دوره کنتورخوانی مشترکان انجام می‌شد که در راستای آن ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار قبض صادر می‌شد.

وی افزود: هر سه تا قبض معادل یک برگ کاغذ A۴ است، یعنی سالانه یک‌میلیون و ۶۰۰ برگ کاغذ A۴ استفاده می‌شد حال اگر هر برگه را پنج گرم تصور کنیم تقریبا معادل ۸ هزار کیلوگرم می‌شود، برای هر هزار کیلوگرم کاغذ ۲۴ درخت نیاز است، به عبارتی سالانه باید ۲۴ هزار درخت برای صدور قبض کاغذی گاز مشترکان استان قطع شود.

کد خبر 469652

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha