مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
۰ نفر

کارشناس زراعت جهاد کشاورزی خاتم گفت: چندسالی است که کشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته، کشت این گیاه کم آبخواه نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ برابر شده است.

زعفران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدرضا تاج آبادی پنج‌شنبه ۲۱ آذر افزود: کاشت زعفران در ماه‌های مرداد تا مهر انجام می‌شود و در آب و هوای معتدل با توجه و دقت خاصی صورت گیرد،  این گیاه گرمسیری در نقاطی که تابستان های گرم و خشک و آفتابی و پاییز و زمستان نسبتا ملایم دارد، رشد خوبی دارد اما ممکن است در همه شرایط اینگونه نباشد.  

وی یادآور شد: به کشاورزانی که راغب به کاشت محصولات دارویی و کم آبخواه مانند زعفران باشند، تسهیلات ارزان قیمت و بلند مدت برداخت می‌شود تا بتوانند علاوه بر کشت این گیاهان در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.

تاج آبادی اظهار کرد: چندسالی است که کاشت زعفران مورد استقبال کشاورزان شهرستان خاتم استان یزد قرار گرفته و سطح زیرکشت آن طی سه سال گذشته از ۵ هکتار به ۳۰ هکتار افزایش یافته است.

او گفت: در دستور کار داریم  این میزان تا دو سال آینده به ۵۰ هکتار افزایش یابد. هم اکنون ۲۵ هکتار بارور و پنج هکتار نیز غیربارور است و پیش بینی می شود در هر هکتار، پنج کیلو زعفران برداشت شود.  

تاج آبادی خاطرنشان داشت: این گیاه کم آبخواه در ماه های آبان و آذر برداشت می شود.

سطح زیر کشت محصولات باغی خاتم ۱۶ هزار و ۷۱۳ هکتار و سطح زیر کشت محصولات زراعی ۱۶ هزار و ۵۲۶ هکتار است.

هرات مرکز شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع شده است.

کد خبر 469645

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha