مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
۰ نفر

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با بیان این‌که روزانه بیش از ۸۰۰ تن زباله در این کلانشهر جمع‌آوری می‌شود، گفت : عملیات جمع‌آوری و حمل و نقل این مقدار زباله، سالانه ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه روی دست شهرداری کرج می‌گذارد.

جمع آوری زباله

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد خیری  پنج‌شنبه ۲۱ آذر در تشریح راه های مدیریت پسماند  اظهارداشت : کاهش تولید زباله در کلانشهر کرج استان البرز نیازمند فرهنگ سازی  و مشارکت شهروندان است.

وی بیان داشت : اکنون در شهر کرج نزدیک به ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی وجود دارد که هر یک از این مجتمع ها و آپارتمان ها می توانند در فرایند کاهش تولید زباله و تفکیک آن نقشی ویژه ایفا کنند.

خیری افزود:  برگزاری همایشی برای مدیران ساختمان ها، آموزش و تجلیل از این افراد که به نوعی همکاران شهرداری در مجموعه تحت مدیریت خویش هستند  در دستور کار قرار داده ایم.

او  تاکید کرد: سالانه بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبار شهرداری کرج صرف چرخه جمع آوری، انتقال و دفن زباله ها می شود. این مبلغ را شهروندان پرداخت می کنند تا ۸۰۰ تن زباله ای که روزانه در کرج تولید می شود به مرکز دفن منتقل و فرآیندهای لازم روی آنها اجرا شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: تلاش ما ایجاد ارتباط محکم و قوی بین مدیران ساختمان با شهرداری است تا آنها بتوانند مجریان طرح ها و برنامه های ما در حوزه مدیریت پسماند میان ساکنان ساختمان ها و مجتمع های شان باشند.

 جمعیت کرج ظرف چهار دهه گذشته، شش برابر رشد کرده و هزاران منزل و پلاک ویلایی به حدود ۴۰۰ هزار واحد آپارتمان مسکونی تبدیل شده است.

کلانشهر کرج مرکز استان البرز  یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

کد خبر 469639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha