چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹
۰ نفر

برداشت محصولات هندوانه و گوجه فرنگی در سطح زیرکشت ۲هزار و ۵۱۰هکتار از زمین‌های کشاورزی جاسک آغاز شد.

هندوانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سرپرست جهاد کشاورزی جاسک در جمع خبرنگاران پیش‌بینی کرد: در سال جاری، ۷۲هزار تن هندوانه پاییزه و ۳هزار و ۳۰۰ تن گوجه فرنگی از این مزرعه‌ها برداشت می‌شود که بیشترین میزان کشت این محصولات در دوبخش مرکزی و لیردف است.  

محمد خدابخشیان افزود: متوسط برداشت هندوانه و گوجه فرنگی در جاسک حدود ۳۵تن در هکتار است که با توجه به وضعیت آب و هوایی و کشت و برداشت این محصولات زودتر از دیگر مناطق آغاز خواهد شد.  

وی بیان کرد: جاسک یکی از تولیدکنندگان خارج از فصل هندوانه و گوجه فرنگی در استان به شمار می‌رود که علاوه بر تامین نیاز بازار، به استان‌های همجوار هم ارسال می‌شود.  

سرپرست جهاد کشاورزی جاسک اظهار کرد: برداشت محصولات خارج از فصل هندوانه و گوجه در این شهرستان از نیمه دوم آذرماه هر سال آغاز می‌شود که بخشی از نیاز بازار در شب یلدا را تامین می‌کند.  

خدابخشیان عنوان کرد: انتقال کشت‌های محصولات سبزی و صیفی کشاورزی از فضای باز به گلخانه‌ای با دستور وزارت جهاد کشاورزی در استان آغاز شده که در جاسک نیز توسعه یافته است.  

وی تصریح کرد: در راستای بهینه‌سازی مصرف آب، بیشتر سطح‌ زیر کشت هندوانه در جاسک به آبیاری تیپ و مالچ پلاستیکی کفپوش مجهز شده است و محصولات تولیدی خارج از فصل این شهرستان شرایط مناسبی به لحاظ کیفی و کمی برای صادرات دارد.  

 شهرستان جاسک با اقلیم مناسب و آب و هوای منحصر به فرد و خاک حاصلخیز، مستعد کاشت انواع محصولات خارج از فصل به‌ویژه صیفی و هندوانه است.  

استان هرمزگان یکی از تولید کنندگان عمده محصولات خارج از فصل سبزی و صیفی است، که با تولید گوجه فرنگی، خیار، انواع فلفل، پیاز، سبزی، کدو، بادمجان و هندوانه در فصل‌های پاییز، زمستان و بهار نقش بسزایی در تنظیم بازار کشور دارد.  

کد خبر 469587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha