چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

رئیس صمت گلستان گفت: ۹۵ درصد اسباب‌بازی ما وارداتی است و ظرفیت سرمایه‌گذاری در زمینه اسباب‌بازی مکانیکی، الکترونیکی و فکری در استان وجود دارد.

اسباب‌بازی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، حسین طلوعیان چهارشنبه بیستم آذر در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء صنعت و دانشگاه اظهار کرد: تحریم و اقتصاد بدون نفت از جمله مسائلی است که کشور با آن روبه‌رو است و راهکارهای این امر به نحوه ارتباط صنعت و دانشگاه و چگونگی سیاستگذاری‌ها در این زمینه برمی گردد.

وی افزود: دانایی مساوی با توانایی است و امرو فقط نفت ابزار قدرت نیست بلکه دانش و تکنولوژی است که فرد را توانمند می‌کند.

طلوعیان با بیان این که مهم‌ترین رکن در تولید، انسان است که باید مجهز شده و دانش تولید کند، گفت: در کشور شاخص‌های خوبی در زمینه فارغ‌التحصیلان، دانشگاه‌ها، پژوهش‌ها و غیره وجود دارد اما در زمینه تکنولوژی و دانش کاربردی ضعیف هستیم.

وی ادامه داد: از دلایل عمده‌ای که نتوانستیم بین صنعت و دانشگاه ارتباط منسجم برقرار کنیم ارتباطات سطحی است که همیشه در حد چند برگ تفاهمنامه باقی مانده است.

طلوعیان با انتقاد از این تفاهمنامه‌ها اضافه کرد که اگر هم به مفاد این قراردادها عمل شده صرفاً جنبه موضوعی داشته است.

وی گفت: ارتباطات صنعت و دانشگاه زمانی منسجم می‌شود که در کنار هم باشند و بتوانند مشکلی را حل کنند.

طلوعیان اظهار کرد: اکنون صنعت توان دانشگاه را نمی‌شناسد و بالعکس، بنابراین اطمینان لازم به وجود نیامده است و همین عدم اطمینان سبب شده آن‌ها به باور نرسند.

وی به اجرای طرح تاپ اشاره کرد و گفت که تفاهمنامه‌ای بین وزارت علوم و صمت منعقد شده که زمینه ارگانیک و سازمان‌یافته را بین صنعت و دانشگاه ایجاد خواهد کرد ولی مشروط به این است که به درستی اجرا شود.

طلوعیان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از عدم ورود صنعت گلستان به زمینه اسباب‌بازی گفت: ۹۵ درصد اسباببازی ما وارداتی است و ظرفیت سرمایه‌گذاری در زمینه اسباب‌بازی مکانیکی، الکترونیکی و فکری در استان وجود دارد.

وی بیان کرد که باید نوجوانان را با دانش رباتیک آشنا تا تحولی در این بخش صورت گیرد.

کد خبر 469562
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha