درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام در کلینیک ویژه تخصصی، آموزشی درمانی بیمارستان کودکان ابوذر اهواز بهره‌برداری شد تا امیدها برای درمان کودکان به این نارسایی مادرزادی در خوزستان زنده‌ شود.

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این آیین گفت:با راه اندازی درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام در بیمارستان ابوذر، از اعزام کودکان مبتلا به این نارسایی به استان های دیگر جلوگیری می‌شود.

فرهاد ابول نژادیان با بیان این‌که نظام سلامت مستلزم حمایت است بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی اهواز برای ارایه خدمات درمانی بیشتر در خوزستان  تلاش خواهد کرد تا هزینه های درمانی مردم کاهش یابد.

وی با تقدیر از دست اندرکاران راه اندازی درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام که با کمک خیران به سرانجام رسید، از رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که به گفته وی پیگیری زیادی برای راه اندازی این درمانگاه انجام داده تقدیر کرد.

در این آیین اعلام‌شد برای راه اندازی و تجهیز درمانگاه تخصصی شکاف لب و کام در طبقه سوم کلینیک ویژه تخصصی، آموزشی درمانی بیمارستان کودکان ابوذر اهواز ۱۵میلیارد ریال اعتبار دولتی و مردمی هزینه شده‌است.

تاکنون درمانگاه های تخصصی لب و کام در شیراز، اصفهان، تهران و همدان راه اندازی شده است. والدین نوزادان و کودکانی که با شکاف لب و کام رو به رو هستند در تغذیه، گفتار، دندان و فک، شنیداری و اختلال در آرایش ظاهر فرزندان خود با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کنند.
از تعداد کودکان خوزستانی که با نارسایی و اختلال در لب و کام روبه رو هستند اطلاع دقیقی در دست نیست.

دکتر کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی که اصالت رامهرمزی دارد همراه تیم پزشکی هر از چند ماهی برای اعمال جراحی رایگان لب و کام کودکان و نوزادان به خوزستان سفر می کند. هزینه درمانی نوزادان مبتلا به شکاف لب و کام بسیار سنگین‌است.

کد خبر 469559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha