مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان لنگرود گفت: حفاظت از کیشم‌ها که پرندگان شناگر ماهری هستند و جمعیت نسبتا فراوانی دارند، افزایش یافته است.

پرندگان شناگر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، امین نجات گفت: کشیم کوچک از پرندگان غیرحمایت شده، پرنده‌ای است با حدود ۲۳ تا ۲۹ سانتیمتر طول که کوچکترین عضو از تیره کشیمیان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه این پرنده در ایران، بومی و فراوان و به صورت مهاجر، در زمستان‌ها، نسبتاً فراوان است، ادامه داد: کیشم پرنده شناگری ماهر و سریع است و برای به دست آوردن ماهی‌های ریز و بی‌مهرگان به عمق‌های کم آب شیرجه می‌زند.

وی تصریح کرد: جوجه‌های کشیم کوچک رنگ‌های متنوعی دارند و روی سرشان طرح مشخصی از رگه‌های سفید دیده می‌شود. کشیم کوچک در آبگیرها، دریاچه‌ها و مانداب‌ها یافت می‌شود و تخم‌گذاری می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان لنگرود با بیان اینکه توجه و حساسیت مردم این منطقه از گیلان در حفاظت از کیشم‌ها افزایش یافته است، گفت: پنج قطعه کشیم کوچک امروز در این شهرستان لنگرود رهاسازی و به زیستگاه طبیعی خود بازگردانده شد.

وی افزود: این کشیم‌های کوچک که توسط شهروند علاقمند به طبیعت به اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان لنگرود تحویل شده بود، پس از بهبودی و اطمینان از سلامت در تالاب کیاکلایه رهاسازی شدند.

نجات ضمن قدردانی از دوستداران و حامیان حیات وحش، حفاظت از محیط‌ ‌زیست را وظیفه‌ای عمومی دانست و گفت: حفظ محیط‌ ‌زیست و حیات وحش جز با همکاری مردم میسر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: در سایه این حمایت‌ها می‌توانیم در آینده شاهد احیاء وضعیت گونه‌های جانوری ارزشمند شهرستان باشیم.

کد خبر 469556
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha