مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد با اعلام خبر کاهش تلفات جاده‌ای در این استان، گفت: تعامل بین نیروهای راهداری و پلیس راهور سبب مدیریت حوادث و کاهش تلفات جاده‌ای می‌شود.

تصادف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیخانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در نشست هم اندیشی رؤسای پلیس راه و رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌های استان، گفت: تعامل و هماهنگی بین نیروهای راهداری و پلیس راهور سبب ارتقای ایمنی محورها، کاهش تلفات جاده‌ای و مدیریت مطلوب حوادث می‌شود.

او با اشاره به اجرای تحسنین برانگیز طرح‌های نوروز و تابستانی سالجاری از سوی راهداری و پلیس راه استان یزد، افزود: کسب رتبه سوم استان یزد در هشت ماهه امسال  در زمینه کاهش تلفات جاده ای، علی الرغم قرار گیری در مرکز جغرافیایی ایران و بار ترافیکی سنگین موجود در محورهای این استان، نشان دهنده تلاش و پیگیری جدی راهداران و پلیس راهور است.

علیخانی با تاکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، تصریح کرد: این ضرب المثل به معنای وقاعی خود باید همچون گذشته سرلوحه امور قرار بگیرد، زیرا گاهی یک سهل انگاری ساده، می‌توانند فرآیند انجام امور اصلی را مختل نماید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد به ضرورت تبادل لیست کشیک‌های راهداری و پلیس راه با یکدیگر پرداخت و افزود: این مهم سبب هماهنگی بین این دو حوزه و به تبع آن، کنترل به موقع بحران و ارائه خدمات مطلوب‌تر به هموطنان می‌شود.

او ادامه داد: به منظور مدیریت بهتر محورهای استان، باید برای هر یک از محورها یک مسئول از راهداری و یک مسئول از پلیس راهور معرفی شود و در لیست کشیک طرح زمستانی، نام و شماره تماس مسئول کشیک ذکر گردد.

علیخانی به تبدیل تهدیدها به فرصت، تاکید و تصریح کرد: به عنوان مثال اگرچه یکی از تهدیدهای حوزه راهداری، بارش برف در محورها است، اما می‌توان این تهدید را، با اطلاع به موقع از وضعیت هوای استان و نوع بارش در مناطق مختلف، از طریق استقرار عوامل راهداری پیش از بارش برف و یخبندان در محورها به ویژه در گردنه‌ها و نقاط برفگیر به فرصت تبدیل کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بر لزوم برگزاری جلسه‌ای بین شهرستان‌های همجوار و مرزی در داخل و خارج از استان تاکید و اضافه کرد: با هم پوشانی چند کیلومتر ابتدایی محورهای مشترک بین شهرستان‌های همجوار، می‌توان شاهد خدمات رسانی بهتر به مسافران زمستانی و کاهش خطرات احتمالی شد.

او سرعت عمل و مدیریت صحنه را شاخصه‌ی نیروهای راهداری و پلیس راه عنوان کرد و افزود: پاسخگویی به مخاطرات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کاهش مدت زمان اعزام به صحنه، باید سرلوحه امور قرار گیرد.

علیخانی ادامه داد: اگر تصادفی منجر به فوت بیش از دو نفر بود تیم‌های تحلیلگر باید بلافاصه به محل اعزام و برداشت‌های میدانی را انجام دهند تا علت اصلی تصادف شناسایی و برای کاهش آن، برنامه ریزی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت شناسایی امکانات و تجهیزات بخش خصوصی و بخش‌های دولتی بیرون از مجموعه راهداری تاکید و گفت: لیست امکانات و تجهیزات شهرستان‌ها با محوریت فرمانداری‌ها تهیه شود تا در صورت حوادث احتمالی و بحران، از امکانات موجود در شهرستان‌ها استفاده بهینه شود.

علیخانی در پایان خطاب به نیروهای پلیس راه، گفت: نیروهای پلیس راهور بر استفاده از زنجیرچرخ در زمان بارش برف نظارت کنند و اجازه ورود خودرویی بدون زنجیرچرخ به محورها و به ویژه در گردنه‌ها و مناطق برفگیر را ندهند.

کد خبر 469547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha