مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲
۰ نفر

یکی از معضل‌های شهر یزد وجود برخی مناطقی است که حفاری‌شده اند اما کف‌پوش خیابان تعمیر و درست نشده‌است؛ اینکه چرا یک ارگان و بخصوص شهرداری، خیابانی را آسفالت می‌کند اما آن را بنا بر دلایلی که هنوز روشن نیست، نیمه‌کاره و به حال خود رها می‌سازد روشن نشده است!!

آسفالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، این معضلی است که سال‌هاست برخی از مناطق شهر یزد را درگیر خود کرده و کسی هم علت آن را نمی داند، معضلی که بیشتر در مناطق حاشیه شهر به چشم می‌خورد.

زمانی بود که شرکت های مختلف دست به حفاری در سطح خیابان‌ها می‌زدند و مشکلاتی از این بابت بوجود می آمد که این خیابان های حفاری شده و تکه و پاره شده همچنان آثار آن باقیست!.

اما حالا که تقریبا دیگر از حفاری ها خبری نیست، معضل جدیدی به نام رها شدن آسفالت یا نیمه کاره ماندن بهسازی برخی از خیابان های اصلی و فرعی مناطق مختلف شهر به چشم می‌آید.

اینکه چرا شهرداری های نواحی مختلف یزد، خیابانی را زیر و رو می‌کنند و سپس مدتی آن را رها می نمایند و دوباره شروع بکار میکند و پس از آن هم بخشی از همین خیابان تا سال‌ها به حال خود رها و آسفالت نمی شود معضلیست که باید شهرداری و دیگر نهادهای مربوطه و مخصوصا شورای شهر یزد پاسخگوی آن باشد.

یکی از خیابان‌هایی که چند سال است درگیر این معضل لاینحل شده انتهای بلوار خیرآباد یزد یا خیابان شهید موحدین (میدان ابوالفضل به سمت کمربندی یزد- جاده قدیم تفت) است.

این مسیر که قبلا کم عرض و یک بانده بود طی یکسال گذشته، بازسازی و آسفالت شده و به صورت دو بانده در آمده است که جای تقدیر دارد.

اما بهسازی، عریض شدن و دو بانده کردن این مسیر، مصداق ضرب‌المثل گاو ۹ من شیرده شده است.

یک نقطه حدودا ۱۵ متری از این مسیر که در سر راه مناطق خیرآباد و آزاد شهر یزد و از آن طرف به شاه‌راه شمال به جنوب کشور (کمربندی) ختم می‌شود خاکی باقی مانده که برای مردم و رانندگان، معضلی بزرگ شده است.

متاسفانه این خاکی اندک و آسفالت نشده، موجب بروز معضلاتی شده و حتی هر آن احتمال وقوع خطری جانی در آن می‌رود.  

نخست اینکه برخی از خودروهایی که از کمربندی وارد این مسیر می شوند برای آنکه وارد مسیر خاکی نشوند وارد باند خلاف جاده شده و با سرعت آن را طی می‌کنند که این امر بخصوص در شب، بسیار خطرناک است؛ حالا اضافه کنید که این مسیر، تاریک هم هست و چراغانی نشده و باید منتظر حوادث ناگوار بود.

از سوی دیگر این چند متر خاکی، بسیار بی کیفیت بوده و دارای چاله و چوله‌های زیادی است که موجب وارد شدن خسارات متعددی به خودروها می شود.

متاسفانه برخی از رانندگان قانون‌شکن هم که وارد این مسیر می شوند این چند متر خاکی را با سرعت بالا طی می کنند که موجب گرد و خاک زیاد و ناراحتی دیگر رانندگان قانونمند میشود.

در تماسی که با شهرداری داشتیم اعلام شد که این مسیر چند متری که هنوز خاکی باقی مانده مسیر عبور گاز و سیستم های فنی است و لذا تا تکلیف آن مشخص نشود نمی توان آسفالت کرد!.در تماس با شرکت گاز هم اعلام شد که مسئولیت تعیین تکلیف تاسیسات گازی این مکان، در حوزه استحفاطی رفسنجان است و نه یزد!.

در تماس با مسئولان ذی‌ربط در رفسنجان نیز آنها با بیان اینکه فعلا مسوولان پاسخگو در جلسه هستند! اعلام کردند که رسیدگی به این موضوع در دستور کار است.

حالا این‌که کدام‌یک از ارگان‌های شهرداری، گاز، اداره راه و یا هر ارگان دیگری مسئول آن است ما بی خبریم اما... ا. این مسیر همچنان خاکی و بدون روشنایی است و مردم هم از این بابت گله مند هستند.

لازم است در نخستین اقدام، شرکت برق نسبت به چراغانی کردن این مسیر اقدام کند و پس از آن هم هر دستگاهی که مسئولیت اسفالت و رفع مشکلات آن را بر عهده دارد نسبت به تکمیل آسفالت آن و رفع معضلات یاد شده اقدام نماید.

شورای شهر یزد هم که بعنوان شورای منتخب مردم وظیفه رفع مشکلاتی این چنینی را بر دوش دارد باید به این موضوع، ورود کند.

کد خبر 469540

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha