شهردار تایباد گفت: در حال حاضر ۷۲۲ دستگاه ناوگان عمومی در بخش حمل و نقل شهری تایباد فعالیت دارند و میزان استقبال مردم از این ناوگان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

تاکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ایوب سیدالحسینی اظهار کرد: از این تعداد ۱۱۲ دستگاه در قالب تاکسی‌های عمومی و درون شهری، ۳۰۰ دستگاه در بخش تاکسی تلفنی و ۳۱۰ دستگاه در حمل و نقل محور گمرک دوغارون فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هر تاکسی به صورت میانگین در روز ۱۰۰ الی ۱۵۰ مسافر را در سطح شهر جابه‌جا می‌کند و این امر از بروز مشکلاتی مانند ترافیک خودروهای تک سرنشین، آلودگی هوا، تخریب آسفالت، ایجاد سر و صدای مازاد جلوگیری می‌کند.

شهردار تایباد مطرح کرد: ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به نیاز همگانی در اولویت شهرداری تایباد استان خراسان رضوی قرار دارد از این‌رو در حوزه نوسازی ناوگان اقدامات خوب و سازنده‌ای انجام شده و اکنون تنها ۲۰ درصد خودروها در این بخش فرسوده و نیازمند تعویض هستند.

سیدالحسینی افزود: علاوه‌بر ناوگان عمومی ذکر شده ۶۰ دستگاه خودرو در سرویس‌دهی مدارس فعال هستند و امسال برای اولین بار سرویس مدارس دخترانه توسط شرکت بانوان انجام می‌شود.

او قیمت سرویس مدارس در تایباد را ۹۶۰ هزار ریال برای هر دانش‌آموز اعلام کرد و گفت: این قیمت بعد از سهمیه‌بندی بنزین تغییری نکرده و خانواده‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه افزایش کرایه از سمت راننده با سامانه ۱۳۷ تماس بگیرند و گزارش دهند.

سیدالحسینی گفت: ۳۰ درصد رانندگان از پوشش بیمه برخوردارند، در حال حاضر این موضوع یکی از مشکلات اصلی در این حوزه به شمار می‌رود؛ مدت چهار سال است دولت یارانه بیمه را به دلیل نبود بودجه قطع کرده و رانندگان قادر نیستند، تمام هزینه‌ها را پرداخت کنند.

کد خبر 469500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha