بیش از ۱۰ میلیارد ریال طرح‌های محرومیت‌زدایی در حوزه های مختلف در مناطق محروم زیلایی بویراحمد چهارشنبه ۲۰ آذر قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

محرومیت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد مهمترین طرح های افتتاحی در منطقه زیلایی بویراحمد را شامل سه پروژه مهم آبرسانی و منبع ذخیره آب در روستاهای مله خوش، گل خور و دهستان زیلایی همراه با حدود پنج کیلومتر شبکه آبرسانی عنوان کرد.

سردار حمید خرم دل تصریح کرد: همچنین مرکز دارالقران روستای بردپهن زیلایی نیز با زیربنای حدود ۳۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید.

سردار خرم دل یادآور شد که عملیات اجرایی ۲ پارک کودک در روستاهای بردپهن و موشمی باه همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه فتح استان در منطقه زیلایی بویراحمد آغاز شد.

وی به طرح های عمرانی و سرمایه گذاری توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حوزه های مختلف اشاره کرد و گفت: هم اینک پنج دهستان به عنوان محروم ترین مناطق برای اجرای طرح های محرومیت زدایی شناسایی شده اند.

حدود ۴۰ طرح آبرسانی توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح این دهستان‌ها در حال اجراست که عمده این طرح ها با میانگین پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در سطح روستاها و مناطق محروم استان مشغول فعالیت و انجام کارهای عمرانی، خدماتی، فرهنگی و محرومیت زدایی هستند، گفت: سپاه با تمام ظرفیت و توان در شرایطی که دولت با کمبود منابع دولتی و مالی مواجه است آماده همکاری و مشارکت با دستگاه های مختلف اجرایی برای شتاب بخشی در اجرای طرح های عمرانی در حوزه های گوناگون است.

دهستان زیلایی با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارای ۵۸ روستا است و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه بر اساس سرشماری عمومی نفوس مسکن سال ۹۵ است.

دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز اعلام کرد: ظرف یک دهه گذشته افزون بر ۵۹۰ روستا در این استان خالی از سکنه شده‌اند.

کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی ناتمام و معطل مانده از گذشته دارد.

کد خبر 469488

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha