معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان، جواز تاسیس‌ ۴۵۷ واحد تولیدی در استان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

واحد تولیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، پیمان الماسی روز چهارشنبه ۲۰ آذر اظهار داشت: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۵۰ هزار میلیارد ریال با اشتغال پنج هزار و ۳۳۷ نفر است که از این نظر هم نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب رشد ۲۰ و ۱۷ درصدی دارد.

وی به صدور یک روزه جواز تاسیس واحد تولیدی در استان اشاره کرد و افزود: از ابتدای امسال تا پایان آبان، پروانه تاسیس ۶۸ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال صادر شد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: در بحث حمایت از واحدهای تولیدی و تامین مالی آنها در این مدت(هشت ماهه گذشته از سال جاری) ۶۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال با نرخ ۱۰ درصد پرداخت شده است.

الماسی یادآور شد: با تاسیس این تعداد واحد تولیدی، برای ۶۳۰ نفر در استان اشتغال ایجاد می‌شود که این میزان اشتغالزایی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶۰ درصد رشد داشته است.

وی به برنامه وزارت صمت در راستای تحقق شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: در وزارت صمت هفت برنامه مشخص برای سال جاری طراحی شده که در استان هم اجرای آنها دنبال می‌شود.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این برنامه‌ها شامل اصلاح فرایند صدور مجوز و بهبود فضای کسب و کار، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، حمایت از ساخت داخل، رشد شرکت‌های دانش بنیان، ساماندهی لجستیک تجاری و اصلاح نظام توزیع، توسعه صادرات غیرنفتی و توسعه معادن و فرآوری محصولات معدنی است.

در حال حاضر ۸۴۱ واحد تولیدی در کردستان با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و اشتغال اسمی ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر و اشتغال واقعی ۱۱ هزار و ۹۰۰ نفر فعالیت دارند که براساس پایش‌های انجام شده از این تعداد ۷۱۰ واحد فعال و نیمه فعال و ۱۳۱ واحد راکد است.

کد خبر 469468

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha