عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی اشتباه مدیریتی شهرداری و شورا است و این موضوع هیچ ارتباطی به مشکلات کشور و شرایط اقتصادی ندارد.  

عمرانی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از فارس، سیده منیره قوامی شب گذشته در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به کمیسیون ماده ۱۰۰ اظهار کرد: شهروندان قزوینی از عملکرد این کمیسیون ناراضی هستند و به آن اعتراض دارند.  

وی ابراز کرد: دو واحد مسکونی با متراژ یکسان در کنار یکدیگر یکی در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان و دیگری ۳۵۰ میلیون تومان طی سال جاری در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه شدند.  

عضو شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: جرایم یاد شده نشان می‌دهد که نرخ جریمه‌ها کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری قزوین بیش از سه برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.  

این عضو شورا بیان کرد: روند جرایم این کمیسیون وضعیت مطلوبی نیست و باید با هدف کسب رضایت شهروندان قزوینی اصلاح شود.  

وی خاطرنشان کرد: در شرایط رکود ساخت‌وساز ۳۰ درصد صدور پروانه ساختمانی کاهش یافته ولی شهرداری با افزایش چشمگیر جرایم کمیسیون ماده ۱۰۰ توانسته بودجه خود را تامین کند وگرنه در پرداخت حقوق کارکنان با مشکلات جدی مواجه بود.  

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در سال ۹۶ که شرایط اقتصادی مساعد نبود و زمان انتخابات بود روند اجرای ۹۸ پروژه عمرانی صفر بود ولی اکنون وضعیت پیشرفت فیزیکی ۱۸۰ پروژه در سال جاری صفر است که نشاندهنده عملکرد ضعیف مجموعه مدیریت شهری است.  

قوامی اضافه کرد: اعضای شورا و مسؤولان شهرداری باید در نوشتن بودجه دقت کنند تا پروژه‌های عمرانی که توان اجرای آن را ندارند، ننویسند.  

وی ابراز کرد: زمانی که اعضای شورای سرپرست شهرداری قزوین را انتخاب کردند باید هوشیار بودند که شخصی توانمند را انتخاب کند تا لطمه‌ای به اجرای پروژه‌ها وارد نشود.  

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: امروز عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی اشتباه مدیریتی شهرداری و شورا است و این موضوع هیچ ارتباطی به مشکلات کشور و شرایط اقتصادی ندارد.  

وی یادآور شد: چرا برخی از اعضای شورا در توجیه عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی قزوین، این شهر را با شهرهای ضعیف مقایسه می‌کنند و مشکلات اقتصادی را دلایل آن می‌دانند.  

قوامی ابراز کرد: قزوین دارای آثار گردشگری و تاریخی بسیاری است و باید با شهرهایی همچون اصفهان که امروز پیشرفت خوبی در پروژه‌های عمرانی داشته مقایسه شود.  
 

کد خبر 469456

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha