مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
۰ نفر

جانشین رئیس پلیس راه همدان گفت: ۷۰ نقطه حادثه‌خیز در این استان شناسایی شده که ایمن‌سازی این مسیرها با تعامل اداره راهداری در حال پیگیری است.  

نقاط حادثه خیز

ایرنا، سرهنگ غلامعلی همایی  چهارشنبه ۲۰ آذر  بیان کرد: جاده فیروزان - نهاوند، استان همدان از سمت کنگاور به علت عرض کم و تردد زیاد، جاده قدیم همدان - ساوه و دور برگردان پادگان قهرمان از جمله مسیرهای حادثه‌خیز این استان است.  

وی اظهار داشت: نقاط حادثه خیز بر اساس میزان سوانح، شدت سوانح بر اساس آمار به دست آمده در سه سال پیاپی، ضرایب پیش‌بینی شده برای سوانح فوتی، جرحی و خسارتی تعیین می‌شود.  

جانشین رئیس پلیس راه همدان اضافه کرد: این مولفه‌ها طبق بازدیدهای میدانی و نشست‌های مستمر کارشناسان پلیس راه و راهداری مشخص شده همچنین آمار سوانح در نشست‌های تخصصی آنالیز می‌شود.  

سرهنگ همایی گفت: برای ایمن‌سازی مسیرهای حادثه خیز، اضافه کردن شانه راه، عریض کردن جاده‌ها، نصب گاردریل و نیوجرسی، روکش آسفالت، خط کشی، نصب روشنایی و دوربین کنترل سرعت صورت می‌گیرد.  

وی یکی از علل بروز حادثه جاده‌ای در این استان را وجود مسیرهای دوطرفه دانست و افزود: باید مسیرهای رفت و برگشت از جمله جاده غارعلیصدر، فیروزان نهاوند، جاده قدیم همدان - ساوه و تویسرکان - کنگاور با قرار دادن نیوجرسی از یکدیگر جدا شوند تا شاهد سوانح رخ به رخ نباشیم.  

جانشین رئیس پلیس راه همدان بیان کرد: طرح زمستانی پلیس راه از ۲۰ آذر آغاز شده و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و نیروهای پلیس راه به همراه راهداری و هلال احمر در مسیرهای شریانی به‌ویژه در گردنه‌های برف‌گیر آوج، اسدآباد، همه کسی، دخان و آورزمان تویسرکان مستقر می‌شوند.  

سرهنگ همایی اضافه کرد: تیم‌های پلیس راه به خصوص در مسیرهای که احتمال انسداد و بسته شدن آن به خاطر ریزش برف وجود دارد حضور می‌یابند و با هماهنگی اداره راهداری نمک پاشی و پاکسازی جاده‌ها صورت می‌گیرد.  

وی از رانندگان خواست به توصیه‌های پلیس به‌ویژه هنگام ریزش برف توجه کنند و رانندگان تریلر و کشنده از گردنه‌های برفگیر هنگام بارش سنگین برف تردد نکنند چراکه احتمال لغزندگی و مسدود کردن راه از طریق این خودروها زیاد است.  

سرهنگ همایی گفت: هم اینک شاهد بارش خفیف برف در گردنه اسدآباد هستیم و در ۲۴ ساعت گذشته ۶ سانحه جرحی رخ داده که منجر به مصدوم شدن ۶ تن شده است.  

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، آزادراه، راه اصلی، فرعی و روستایی است.  

کد خبر 469443

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha