رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: جولان دلالان در عرضه و تامین مواد مواد اولیه واحدهای صنعتی و تولیدی استان جدی و نگران‌کننده است.

قطعه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  ایرنا، رستم سعداللهی چهارشنبه ۲۰ آذر افزود: صنعتگران استان به دلیل جولان برخی افراد سودجو در داد و ستد مواد اولیه و افزایش قیمت تمام‌شده کالاهای تولیدی، نگران آینده فعالیت کاری خود هستند.

وی خاطر نشان کرد: نظارت‌ها برای رفع مشکلات زیرساختی و تدوام تولید در سمنان مستمر باشد و تامین آسان مواد اولیه از خواسته‌های به حق واحدهای صنعتی در استان است.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان ادامه داد: بخش تولید و صنعت در استان به دلیل فشارهای خارجی به سختی فعالیت می‌کنند و بیشتر این واحدها تثبیت اشتغال و جلوگیری از تعطیلی خط تولید را در اولویت کاری خود قرار دادند.

سعداللهی تصریح کرد: براساس آمار بیش از ۹۰ درصد واحدهای صنعتی استان سمنان توان اجرای طرح‌های توسعه‌ای را برای ایجاد اشتغال پایدار و رونق بخش تولید ندارند.

وی اضافه کرد: تاثیر تحریم‌ها بر صنعت استان سمنان در یکسال گذشته غیرقابل تصور بود، اما با تلاش مسوولان بسیاری از این واحدها از تعطیلی حتمی نجات یافتند.

رییس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات خودرو استان سمنان گفت: حمایت مسوولان از واحدهای صنعتی استان تدوام یابد زیرا رونق تولید با رفع حداکثری دغدغه‌های صنعتگران به ارمغان می‌آید.

استان سمنان حدود ۲ هزار و ۱۰ پروانه بهره برداری واحدهای تولیدی و صنعتی دارد.

سهم اشتغال سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۸ درصد، در کشاورزی بیش از ۱۴ درصد و تولید ناخالص این استان با رقمی حدود ۱۸.۲ درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود ۲۲ درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.

کد خبر 469421

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سمنان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha