طرح امداد زمستانی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان با اعلام آماده‌باش به ۶۲ پایگاه شهری و جاده‌ای از چهارشنبه ۲۰ آذر در گیلان آغاز خواهد شد.

پایگاه امدادرسانی 115

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز اورژانس گیلان، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان با اعلام این خبر افزود: طرح امداد زمستانی اورژانس ۱۱۵ استان گیلان همزمان با کل کشور از تاریخ ۲۰ آذر ماه آغاز می‌شود. در این طرح تمام پایگاه‌های شهری و جاده‌ای استان در آماده‌باش کامل و آماده ارائه خدمات به همشهریان و مسافرین عزیز خواهند بود.

دکتر پیمان اسدی اظهار کرد: تعداد ۴۷۰ نفراز پرسنل فوریت‌های پزشکی به همراه ۱۳۰ دستگاه آمبولانس، یک فروند هلیکوپتر اورژانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و دو دستگاه موتورلانس، آماده ارائه خدمات در طرح امداد زمستانی بوده و تمهیدات لازم در خصوص فراخوان نیروهای خارج از شیفت جهت مقابله با شرایط بحرانی مرتبط با برف و سرما نیز انجام شده است.

همچنین آمبولانس‌های کمک‌دار موجود در مراکز نیز به تجهیزات فنی زمستانی شامل: زنجیر چرخ، ضدیخ، وسایل گرمایشی مجهز شده‌اند و آماده انجام ماموریت در مناطق و پایگاه‌های کوهستانی می‌باشند.

دکتر پیمان اسدی به انجام بازرسی‌ها و پایش‌های مستمر از پایگاه‌های اورژانس گیلان در طرح امداد زمستانی اشاره کرد و افزود: این بازرسی‌ها و بازدیدها به منظور بررسی میزان آمادگی لازم در کلیه پایگاه‌های استان بصورت مستمر انجام خواهد شد.

واحد ارتباطات مرکز اورژانس گیلان، واحد MCMC(پایش مراقب‌های درمانی)، واحد EOC(فرماندهی عملیات بحران) آماده انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص امداد رسانی به بیماران و مصدومان می‌باشند.

دکتر اسدی به آمار سال گذشته امداد رسانی در طرح امداد زمستانی اشاره کرد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۱۹ هزارو ۴۸۴ نفر از خدمات فوریت‌های پزشکی گیلان بهره‌مند شدند که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۳ مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۴ هزار و ۳۰۱ مورد غیر تصادفی بوده است.

کد خبر 469411

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha