«مسیر طبیعت» یا پیاده راه بزرگ پایتخت طرحی است که در منطقه ۶ و بخشی از منطقه۳ اجرا می‌شود.

طرح مسیر طبیعت

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: ساخت پیاده راه بزرگ با هدف توسعه قلمرو عمومی در قالب طرح «مسیر طبیعت» اواخر سال گذشته مطرح شد. طرحی که از اراضی عباس آباد آغاز می‌شود و از شریان‌های اصلی تهران یعنی خیابان‌های آفریقا، الوند، سیاوش، گاندی، ولیعصر، نظامی گنجوی و یوسف آباد می‌گذرد. در واقع قرار است با اجرای این طرح تهران از شهر «خودرو محور» به شهر «انسان محور» تبدیل شود.

«فوائد ربانی» طراح مسیر طبیعت در توضیح بیشتر طرح به خبرنگار همشهری محله گفت: «شهر تهران و به طور ویژه منطقه ۶ که قلب پایتخت است، بخش‌های تجاری و اداری زیادی دارد و با چالش سنگین مشکلات زیست محیطی مانند آلودگی هوا و ترافیکی دست پنجه نرم می‌کند. اجرای طرح پیاده راه یا همان مسیر طبیعت می‌تواند راهکار برون رفت از این چالش‌ها باشد.»

فوائد ربانی طراح مسیر طبیعت

او ادامه داد: «استفاده از حمل و نقل عمومی قطعاً بار ترافیک مسیر طبیعت و قلب پایتخت را کاهش می‌دهد. بنابراین اگر می‌خواهیم حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم باید پیاده راه‌ها را گسترش دهیم و پیاده روها را جذاب‌تر کنیم. به این نکته در طرح توجه شده و سعی کردیم با فضا سازی مناسب و جذاب، شهروندان را ترغیب کنیم تا با وسایل نقلیه عمومی خودشان را به مسیر طبیعت برسانند و از قدم زدن و تماشای مناظر زیبا لذت ببرند.»

اوایل امسال قرار بود عملیات عمرانی طرح شروع شود که با توجه به وضعیت‌های پیش آمده سرمایه گذاران خارجی از سرمایه گذاری در این طرح منصرف شدند.

به گفته ربانی به دلیل وضعیت اقتصادی، طرح نیاز به بازبینی داشت: «میزان هزینه‌های پیش بینی شده تغییر کرده است و برای هماهنگی طرح با هزینه‌های جاری، مطالعات اولیه انجام و طرح به روز رسانی شده است.»

ربانی در پایان گفت: «مقدمات اجرای طرح فراهم شده است و به محض جذب سرمایه گذار عملیات عمرانی شروع می‌شود و امیدواریم با حمایت مدیران شهری بتوانیم طرح را به نحواحسن به پایان برسانیم و شهروندان شاهد مسیر طبیعت زیبایی در قلب پایتخت باشند.»

کد خبر 469398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha