معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک میلیون و ۱۱۷ هزار پرونده الکترونیک سلامت با هدف یکپارچه‌سازی اطلاعات سلامت شهروندان استان مرکزی در سامانه سیب ثبت شده است.

سلامت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «جواد نظری» امروز با اعلام این خبر افزود: سامانه سیب سلامت و پرونده‌های الکترونیک سلامت شهروندی بر اساس ماده ۳۵ برنامه‌ پنجم توسعه در راستای مدیریت بهتر در نظام سلامت کشور و یکپارچه سازی اطلاعات سلامت اجرایی شده است.

وی توضیح داد: ۴۵۷ واحد فعال بهداشتی شامل مراکز جامع سلامت، پایگاه سلامت و خانه بهداشت در استان مرکزی اکنون خدمات الکترونیک سلامت ارایه می‌دهند.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی توضیح داد: یک‌هزار و ۵۵۴ کابر اقدامات ثبت الکترونیک خدمات پایش و ارزیابی سیب سلامت را در سامانه استان مرکزی انجام می‌دهند.

نظری عنوان کرد: ۱۰ میلیون و ۷۷۷ هزار و ۸۶۶ نفر روز مراجعه در قالب پرونده‌های الکترونیک تاکنون به مراکز خدمات جامع سلامت، پایپاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت استان مرکزی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: ۴۶ میلیون و ۵۱۰ هزار خدمت نیز از ابتدای برنامه تحول سلامت تاکنون در سامانه یکپارچه بهداشت استان مرکزی (سیب سلامت) ثبت شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون نفر در قالب برنامه تحول سلامت در این استان تاکنون حداقل یک بار خدمت در قالب پرونده الکترونیک سلامت دریافت کرده‌اند.

برنامه تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید اجرایی شد که یکی از گام‌های اساسی آن در حوزه بهبود خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها، اصلاح الگوی زیست و تقویت نظام ارجاع بود که در قالب راهبردهای بهداشتی مراکز جامع سلامت و پرونده‌های الکترونیک دنبال شده است.

بر اساس ابلاغ سال ۹۵ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمام خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت شهری و روستایی باید پوشه‌های خانوار و دفاتر مربوط به خدمات و برنامه‌های بهداشتی درمانی را در قالب سامانه سیب جمع‌آوری کنند.

یکپارچه سازی اطلاعات سلامت شهروندان، بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، توزیع عادلانه منابع سلامت، بهینه سازی مصرف منابع و اصلاح مدیریت نظام سلامت کشور متنی بر اطلاعات صحیح با دسترسی آسان، تسریع و تسهیل مدیریت دانش پزشکی و زیستی، کمک به توسعه پزشکی مبتنی بر شواهد، کاهش هزینه‌های خدمات بهداشتی و درمانی، افزایش امنیت اطلاعات سلامت، تقویت کیفیت آموزش پزشکی، ارایه خدمات نوین الکترونیک و بهینه سازی کسب و کاردر نظام سلامت از مزایای پرونده‌های الکترونیک سلامت در سامانه سیب است.

کد خبر 469358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha