بیش از ۵۵۰ هزار نفر از شهروندان آمریکایی بی‌خانمان هستند و حدود نیمی از این افراد در ایالت کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

بی‌خانمانی در آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، گزارشی که کاخ سفید در ژانویه ۲۰۱۸ منتشر کرد نشان می‌داد ۵۵۲ هزار و ۸۳۰ نفر از مردم ایالات متحده جایی ثابت برای زندگی کردن ندارند و در تعریف رسمی «بی‌خانمان» به شمار می‌روند. نکته عجیب اینکه بیش از ۵۰ درصد بی‌خانمان‌های آمریکا مقیم ایالت کالیفرنیا هستند و سرپناه و تمام دارایی آنها را به ویژه در خیابان‌های لس‌آنجلس می‌توان دید.

از حدود ۲۵۰ هزار بی‌خانمان موجود در کالیفرنیا، ۳۵ درصد روی زمین و زیر آسمان خدا می‌خوابند و ۶۵ درصد به نوعی از سرپناه دسترسی دارند. در سال‌های اخیر ۸۵ شهر و منطقه آمریکا به برنامه‌ای پیوسته‌اند که هدف آن به صفر رساندن تعداد بی‌خانمان‌های بدون سرپناه است. از این تعداد، در ۱۱ شهر و منطقه کمتر می‌توان بی‌خانمان واقعی دید و دوره بی‌سرپناه ماندن آنها هم بسیار کوتاه است.

اوضاع بی‌خانمانی در تقریبا تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به نقطه بحران رسیده و گزارش سال ۲۰۱۷ این واقعیت را تایید می‌کند. فقط در لندن تعداد خانواده‌های اسکان موقت از مرز ۵۰ درصد گذشته، بی‌خانمانی در میان جوانان کپنهاگ (پایتخت دانمارک) ۷۵ درصد افزایش یافته و به آمار بی‌خانمان‌های بدون سرپناه در ورشو (پایتخت لهستان) ۳۷ درصد بیشتر شده است.

کد خبر 469295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha