پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲
۰ نفر

یادمان باشد مرحله‌ی پایانی بیست‌ودومین جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۶تا ۳۰ آذر در مرکزآفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش کودکان و نوجوانان (خیابان حجاب) برگزار می‌شود.

يادمان باشد
  •  یادمان باشد فرهنگ‌سرای ابن‌سینا با همکاری مؤسسه‌ی فرهنگی و هنری فردوسی توسی، جشنواره‌ی «نقالی و روایتگری فرزندان ایران‌زمین» را در گروه سنی ۵ تا ۱۸ساله برگزار می‌کند. این جشنواره به مناسبت دهمین سالگرد ثبت‌جهانی هزاره‌ی سرایش شاهنامه‌ی فردوسی و ثبت‌جهانی هنر نقالی در یونسکو برگزار و در بخش اصلی، شامل آیین‌های مرسوم بر اساس داستان‌ها و ادبیات از منظر فرهنگ بومی و در بخش ویژه، شامل روایتگری و نقالی حماسه‌ی شهدای دفاع‌مقدس و مدافعین حرم می‌شود.

برای شرکت در این جشنواره کافی است از ۱۵آذر تا پنج دی، ویدیویی پنج‌دقیقه‌ای را از اجرای قصه‌گویی، روایتگری یا نقالی خود به شماره‌ی ۹۰۳۴۰۹۹۸۸۲ در پیام‌رسان واتس‌اَپ یا به ای‌میل f_ebnesina@yahoo.com   ارسال کنید. دقت کنید در ابتدای ویدیوی ارسالی، مشخصات شخصی شامل نام و نام‌خانوادگی، سال تولد و شهرتان را اعلام کنید. هم‌چنین برای دبیرخانه‌ی جشنواره، کیفیت مناسب صدا و تصویر مهم است و اگر فایلی این کیفیت را نداشته باشد یا بعد از مهلت اعلام شده ارسال شود، در میان آثار منتخب جای نمی‌گیرد.

  • یادمان باشد همایش آموزش جغرافیا با رویکرد آب در کتاب‌های درسی، ۱۹ دی برگزار می‌شود. اما بخش جالب این همایش، تجلیل از دانش‌آموزانی است که در مسابقه‌ی انشا با موضوع «اگر آب نباشد!» شرکت‌کرده‌اند. «بهاره رضایی» دبیر  اجرایی همایش به خبرنگار هفته‌نامه‌ی دوچرخه می‌گوید: «دوهزار انشا از سراسر کشور به دست ما رسیده که به بهترین‌ها جایزه‌ی ویژه‌ای  تعلق می‌گیرد.»
کد خبر 469256

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha