مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس در شرق استان گلستان گفت: امسال ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی برای اجرای طرح هادی در ۴۰ روستا گنبدکاووس مصوب شده و در حال انجام مراحل موافقت‌نامه است.

آسفالت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ولی‌الله رضایی سه‌شنبه نوزدهم آذر با بیان اینکه با تخصیص بودجه، عملیات اجرایی طرح هادی در این روستاها آغاز می‌شود، گفت: سال گذشته نیز با تخصیص ۶۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی، طرح هادی در ۴۱ روستای این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: بازسازی معابر آسیب‌دیده از سیل اوایل امسال نیز در ۱۷ روستای خسارت دیده این شهرستان با تخصیص ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات حوادث در حال انجام است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس در شرق گلستان ادامه داد: معابر این روستاها که نیاز به ساخت پل، کانال، جدول و آسفالت دارند از محل اعتبارات حوادث در حال بازسازی است.

رضایی به انجام پروژه آسفالت روستای چکرعطا بهلکه این شهرستان در قالب طرح هادی اشاره کرد و گفت: این پروژه با صرف سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات تملک دارایی سال ۹۸ به پایان رسید.

وی افزود: عملیات خاک‌برداری، زیرسازی و آسفالت معابر این روستا در قالب طرح هادی در مدت دو ماه به مساحت چهار هزار و ۸۰۰ متر مربع توسط بنیاد مسکن گنبدکاووس انجام شد.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گنبدکاووس ادامه‌ داد: شهرستان ۳۵۰ هزار نفری گنبدکاووس در مجموع ۲۰۰ روستا و نقطه جمعتی در دو بخش مرکزی و داشلی برون دارد که از این تعداد ۱۶۷ روستا دارای کد شناسایی بوده و بیشتر بالای ۲۰ خانوار جمعیت هستند.

طرح هادی روستایی طرحی است که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونتگاه‌های روستایی یا طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

کد خبر 469246

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha