مدیرکل راه‌ و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: نام‌نویسی از داوطلبان طرح اقدام ملی مسکن به مدت سه روز در حوزه جنوب این استان آغاز شد.

مسکن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حمزه امیریان امروز با اعلام این خبر افزود: هم‌اینک حدود ۸۰ درصد اراضی مورد نیاز این طرح تامین شده که پس از اعلام سامانه ثبت نام و پالایش متقاضیان، عملیات اجرایی ۲ هزار و ۲۹۰ واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: اقشار هدف این طرح خانوارهای با درآمد متوسط و همچنین اقشار کم درآمد زیرپوشش دستگاه‌های متولی از قبیل کمیته امداد، خیرین مسکن ساز، بهزیستی و غیره هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: متاهل بودن، سکونت در محل مورد تقاضا، عدم دریافت زمین یا واحد مسکونی دولتی(فرم ج سبز) و نداشتن ملک شخصی چهار شرط اصلی برای خانه‌دار شدن است.

وی افزود: زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی در شهرهای ایرانشهر و چابهار تامین شده و تا اوایل بهمن طرح بصورت اجرایی آغاز می‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه تامین مسکن مناسب به میزان موردنیاز اولویت این اداره است، گفت: در مرحله نخست در ایرانشهر حدود ۶۵۰ واحد و در چابهار هزار و ۲۰۰ واحد ساخته خواهد شد و در شهرستان‌های بمپور، نیکشهر، سرباز و دلگان نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح مسکن مهر نیز افزود: طرح مسکن مهر در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی ایرانشهر به زودی به اتمام می‌رسد و فقط چند پروژه مشکلات حقوقی داشت که مسائل آن برطرف خواهد شد.

کد خبر 469243

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha