مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
۰ نفر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بافت تاریخی شهر یزد نیازمند طراحی و اجرای طرح ویژه ترافیک است.

بافت تاریخی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به افزایش تردد وسائل نقلیه به ویژه موتورسیکلت‌ها طراحی و اجرای طرح ویژه ترافیک برای بافت تاریخی شهر یزد به یکی الزامات این منطقه مبدل شده است.

او افزود: بافت تاریخی شهر به محلی برای دور دور کردن بعضی موتورسیکلت‌ها مبدل شده و این مسئله ناراحتی توریست‌های خارجی و چاپ مطالب و شکایاتی در رسانه‌های بین المللی و وب سایت‌های خارجی را به دنبال داشته است.

فاطمی ادامه داد: محدویت رفت و آمد در مکان‌های تاریخی در بسیاری از کشورهای دنیا و حتی در کشور ایران اجرا شده و استان یزد هم نیازمند اجرای طرحی برای کنترل ترافیک و تشدید امنیت در بافت تاریخی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد تصریح کرد: نصب دوربین، بستن کامل بعضی از معابر، اجازه تردد صرفا به ساکنین بافت، جلوگیری از تردد سایر افراد برخورد و توقیف موتورسیکلت‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند آرامش بیشتری را به بافت تاریخی استان هدیه کند.

فاطمی افزود: اجرای طرح ترافیک و کنترل بافت تاریخی علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت در بافت تاریخی می‌تواند درآمد زایی مناسبی برای شهرداری ایجاد کند.

کد خبر 469215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha