مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
۰ نفر

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از آماده افتتاح شدن اولین متل این استان در شهرستان اردکان با اشتغال ۱۰ نفر خبر داد.

متل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، «محمد میرشمسی» با اشاره به بهره‌برداری این متل (Motel) در بخش عقدای شهرستان اردکان، استان یزد اظهار کرد: متل مذکور با حجم سرمایه ۳۵ میلیارد ریال در مساحت یک هزار و ۵۰ مترمربع و زیربنای یک‌هزار و ۹۷۰ متر مربع به زودی بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان این که سفر و گردشگری مستلزم ایجاد تاسیسات مناسب و ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران و مسافران است، گفت: برای ساخت این راهسرا مبلغ ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل منابع اشتغال پایدار روستایی و عشایری تسهیلات با نرخ شش درصد پرداخت شده است.

معاون میراث فرهنگی استان افزود: خدمات اقامتی و پذیرایی، فروشگاه سوغات محلی و صنایع دستی و کارگاه تولید محصولات کنجدی از جمله خدمات این متل است.

میرشمسی در پایان از ایجاد تاسیسات گردشگری مناسب در جاده‌های شریانی و مواصلاتی به منظور توسعه و تحرک اقتصادی در منطقه و استان خبر داد.

«متل» نوعی واحد اقامتی است که در مجاورت جاده‌ها و کمربندی شهرها برای مسافرانی که با وسیله شخصی مسافت طولانی را طی می‌کنند و معمولاً به صورت یک یا دو طبقه در واحدهای مختلف ایجاد می‌شود و علاوه بر اتاق، تجهیزاتی مانند تلویزیون، یخچال و امکانات تهیه چای و قهوه را در خود جای داده است. البته بعضی از متل‌ها دارای تجهیزات گسترده‌تر و برخی ساده و محلی هستند. در حوالی متل‌ها معمولاً سوپرمارکت، رستوران و پمپ بنزین وجود دارد تا مسافران بتوانند هر آن چه احتیاج دارند را به صورت شخصی تأمین کنند.

کد خبر 469204

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha