سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان‌شرقی از برخورد با معامله‌کنندگان اموال مسروقه در فضای مجازی خبر داد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احمد موقری در دومین جلسه «اجرای طرح برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال مسروقه با تأکید بر فضای مجازی» در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی، بر ساماندهی فروشندگان توسط شهرداری و همکاری سایر ادارات استان در راستای فرهنگ سازی با هدف کاهش سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه تأکید کرد.

وی اظهار داشت: مراکز خرید و فروش اموال مسروقه موجب انگیزه‌سازی برای سارقین بوده و همیشه درصدد یافتن بازارهای خرید و فروش و مالخر برای اجناس مسروقه خود هستند  و ضرورت دارد چرخه خرید و فروش اموال مسروقه را که به خاطر ارزان بودن اجناس مسروقه مورد استقبال مالخران قرار می گیرد با مانع روبه‌رو و از فعالیت آنها جلوگیری کنیم.

موقری گفت: خرید و فروش اموال مسروقه در فضای مجازی در قالب اموال دست دوم به مراتب راحت تر از فضای واقعی است؛ سایت های فروش اموال دست دوم بایستی با احراز هویت فرد اقدام به انتشار آگهی فروش کنند.

او اظهار کرد: آگاه سازی و اقدامات فرهنگی از طریق رسانه های جمعی و فضای مجازی نقش بسیار مهمی در جلوگیری از خرید و فروش اجناس و برهم زدن بازارهای این چنینی دارد که بایستی در اقدامات آتی مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه راهکارهای اجرایی و هماهنگی های لازم در جهت برهم زدن بازارهای خرید و فروش اموال شناسایی شده و اولویت دار (فضای حقیقی- مجازی) ارائه شد.

کد خبر 469200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha